נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשא הערב (א') דברים בטקס האזכרה לאליהו לנקין, מפקד אוניית הנשק של האצ"ל "אלטלנה", במלאת 20 שנים לפטירתו. הטקס נערך במרכז מורשת בגין בירושלים, במקום שבכניסה אליו נורה בשבוע שעבר פעיל הימין יהודה גליק.  

הנשיא פתח את דבריו בדאגה לשלומו של גליק ואמר: "אני רוצה בראשית דברי להביע את תפילתי ותקוותי לצאתו מכלל סכנה ולהחלמתו המהירה של יהודה גליק, שנורה ממש כאן, בפתח מרכז מורשת בגין".

"העובדה שהמתנקש עבד כאן היא ההוכחה שאנחנו משלמים ונשלם מחיר על ירושלים מאוחדת, פתוחה, שבה חיים יחד. ניסיון הרצח שנעשה כאן הוא צעד נוסף וחמור בהסלמת האלימות והטרור בירושלים וניסיון לגרור אותנו לפחד להלך ברחובות ירושלים ובשכונותיה", אמר ריבלין.

ריבלין הוסיף: "ירושלים היא בירתה של מדינת ישראל. אנחנו נמשיך לצעוד ולבנות בכל מקום, לא נוכל לסבול טרור שמתקיים בה ואסור להסתפק בתגובה רפה. על מנת לחתור לסיום אירועי הדמים בירושלים יש לפעול ללא היסוס וביד קשה כנגד המסיתים וגורמי הטרור. אין לי ספק שהפעילות המהירה והראויה לכל שבח של לוחמי הימ"מ הביאה לחיזוק ההרתעה, אך עם זאת עלינו להמשיך ולפעול למגר את גורמי הטרור ולהילחם בהם".