אחרי שנים של דיכוי הטרור בתוך שטח ישראל, במערכת הביטחון חוששים שגל הפיגועים האחרון ותוצאת הפיגוע אמש בירושלים יגרמו להעלאה משמעותית במוטיבציה של ארגוני טרור לשלוח מחבלים עממיים, ופלסטינים נוספים לבצע פיגועים. 

היום (ג) התקיימו מספר הערכות מצב בראשות שר הביטחון משה בוגי יעלון עם כל צמרת הביטחונית של ישראל, לאחר מכן עלה השר לירושלים לעדכן את ראש הממשלה. גורם ביטחוני אמר אתמול למעריב השבוע "המציאות בירושלים כלל לא פשוטה והאמצעים המשטרתיים לא מספיקים כדי לפתור את הבעיה שנוצרה" אומר הגורם. 
לדבריו כדי להחזיר את השקט לירושלים נדרשת החלטה אמיצה של הפעלת צה"ל להחזיר את המצב בירושלים לקדמותו. "אולי הגיע הזמן להכניס לירושלים את צה"ל. צריך להכניס לוחמים ויחידות מובחרות ומיומנות שיודעות להתמודד עם טרור שמתעורר במזרח העיר בדומה ליחידות שפעלו בתוך הגדה".

הגורם מדגיש כי הכנסת צה"ל לתוך ירושלים כהחלטה אסטרטגית של הגורמים הבכירים בישראל בראש ובראשונה תחזיר את הביטחון לאזרחים ותעמיד הרתעה אל מול המפגעים. "חשוב לי להדגיש כי אין לי שום דבר נגד השוטרים שמתגברים כעת את מרחב ירושלים ההפך, צריך לעבוד ביחד אבל המסר הוא שמי שייקח שליטה על הגזרה הוא שר הביטחון עם כל המשתמע מכך, כולל התערבות ישירה של כל מנגנוני הביטחון, ובכללם של הרמטכ"ל ושל אלוף פיקוד המרכז" מדגיש הגורם.
שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר בסיום הערכת מצב כי "מדינת ישראל תכה את הטרור. נילחם בו בנחישות, ולא נאפשר לאיש לשבש את חיינו ולפגוע בנו. נוסיף ונפעל ביד קשה כדי להשיב את הביטחון עד שכך יהיה, ונרדוף אחר מבצעי הפיגועים ושולחיהם בכל מקום ובכל דרך, בגבולות ישראל ומחוץ להם אם נידרש לכך". 
 השר יעלון הפנה את חצי האשמה לרשות הפלסטינית: "מסע הרצח של יהודים המתפללים בבית כנסת הבוקר בירושלים, הוא תוצאה ישירה של ההסתה, השקרים והשנאה שמופצים מדי יום ברשות הפלסטינית, בהנהגת יושב הראש אבו מאזן, נגד מדינת ישראל. 
"הם מוזנים בדברי הבלע הממוסדים נגד ישראל, שהרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן מפיצה ומעודדת בספרי הלימוד, באמצעי התקשורת ובנאומים שקריים וחסרי תקדים בתיעוב שהם מפיצים; הם זוכים לתמיכה, מימון וסיוע מצד תנועות אסלאמיות קיצוניות, ובראשן חמאס".