אלפי בני אדם, בני משפחה וחברים, שוטרים רבים אשר שירתו עימו ומאות חרדים מכל רחבי הארץ אשר לא הכירו אותו כלל, הגיעו היום (ד') ללוות את רס"מ זידאן סייף בדרכו האחרונה בבית הקברות בינוח-ג'את. בהלוייתו השתתפו גם נשיא המדינה ראובן ריבלין ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו. 
נשיא המדינה ספד לשוטר ואמר : "לא ניתן לטרור לנצח. כוחות הביטחון יידעו לטפל במרצחים ובמשלחיהם ביד הקשה ביותר. מחבלים הפכו בית תפילה לבית מטבחיים. זידאן לא היסס ולא התלבט. הוא התייצב ראשון ובלי פחד עמד מול המחבלים וחירף נפשו להגן על תושבי ירושלים".
גם מפכ"ל המשטרה ספד: "זידאן נכנס ללב התופת הרצחנית, ללא מורא, ללא חשש ובעוז רוח. סיכן עצמו למען בטחונם של אזרחי ישראל. פעילותם של זידאן וחבריו, הצילה את המצב. בתגובה מהירה ומקצועית, נמנע הרג נוסף וכוונותיהם הזדוניות של המחבלים להרחיב את הפיגוע נגדעו. 

"עם ישראל חב לזידאן חוב עמוק. חוב עמוק לאדם ולשוטר המצוין הזה, חוב לזכור את גדולתו, את דרכו, את אופיו, האמונה בצדקת הדרך, את גבורתו ואומץ ליבו. זו מורשתו של זידאן, וככזו היא נצחית.
"עוצמתו של זידאן הגיבור מחזקת ומאחדת אותנו לכדי משפחה אחת. ניתמך ונתחזק לאור זכרונו ומורשתו של שוטר עשוי ללא חת. משטרת ישראל ומדינת ישראל כולה מרכינה ראש בפני גדולתו של אדם אשר הקריב את חייו למען בטחונה״ הוסיף המפכ"ל.
מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, שייח מואפק טריף ספד אף הוא לזידאן סייף ואמר כי: "מהמקום הזה, מול הארון הדומם של זידאן היקר, פונה אני אליכם כבוד הנשיא, השר והמפכ"ל, שבאתם מירושלים כדי להשתתף באבלנו וצערנו. עליכם לעשות הכל כדי להנמיך את גובה הלהבות בעיר הקודש - אנחנו ואתם משלמים מחיר כבד בדם בנינו- אסור לתת להסתה ולקיצוניות לגבור על השכל הישר והסובלנות.
  
"העדה הדרוזית עוברת ימים לא פשוטים, מהולים בעצב ובגאווה, ובשבועיים האחרונים איבדנו שני בנים יקרים בהגנה על המדינה. העדה הדרוזית כולה מרכינה ראש יחד עם משפחות ההרוגים מהטבח הנורא בירושלים, ומקווה לימים בטוחים ושקטים יותר. עלינו להפוך את ברית הדמים לברית של חיים.  אנו עדה דורשת שלום ובנינו באים לשרת את המדינה ואת הציבור כולו- וכך נמשיך."
רס"מ סייף נפצע אתמול בבוקר אנושות כאשר נטרל את המחבלים אשר פרצו לבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים. הוא הובהל לבית החולים הדסה עין כרם אולם סמוך לחצות מת מפצעיו.
בפוסטים בפייסבוק כתבו לו בני משפחתו לפני היוודע דבר מותו: "מחכים לך אח יקר. אל תעזוב אותנו תהיה חזק. מאמינים בך ומחזיקים לך אצבעות". מרגע שנודע מותו שינו חבריו ובני משפחתו את תמונת הפרופיל שלהם בפייסבוק למסך שחור, והעלו הספדים לזכרו. "לעולם לא אשכח אותך ואת הקול שלך, אח בדם. תשמור עלינו מלמעלה", כתב אחד מהם.
"זידאן היה קרוב אלינו מאוד והתגורר איתנו באותו בית עד שהתחתן לפני שנתיים", סיפרה בדמעות בת דודתו, רימוש סייף. "הוא היה איש מדהים עם לב מזהב. התפללנו שיחזיק מעמד אבל בסוף הגיעה הבשורה. הוא מת גיבור אבל זו אבידה גדולה בשבילנו".