שר השיכון אורי אריאל מתכוון לפסול עצמו בהצבעות על קק"ל בישיבת הממשלה בנושא תקציב 2015, כך נודע אתמול (א') ל"מעריב-השבוע". אריאל הציג למבקר המדינה יוסף שפירא את ההסדר שהוכן על ידי משרד המשפטים למניעת ניגוד עניינים, שהגיע בעקבות העובדה שאריאל משמש כיו"ר מינהל מקרקעי ישראל, שבינו ובין הקרן הקיימת לישראל מתקיימות התדיינויות עסקיות.

כשר השיכון אמור אריאל גם להכריע בשאלה אם קק"ל תעביר למדינה מיליארד שקלים מהכספים שנצברו בקופתה ובאיזו מתכונת יועבר הכסף (בהליך שלחקיקה כפויה או בהסמכה בין הצדדים). עוד קובע ההסדר כי שר השיכון יאכוף את ההסדר למניעת ניגוד העניינים לתקופה של עשרה חודשים.

המבקר שפירא, שקיבל את  הפנייה דורש להרחיק את השר מטיפול בקק"ל לתקופה ארוכה יותר מ-10 חודשים. בתוך כך, משרד האוצר וקרן קיימת לישראל בדרך להשגת פשרה בכל הנוגע להשתתפות הגוף הרווחי בתקציב 2015. הצדדים הסכימו כי בניגוד להצעת האוצר, קק"ל לא תולאם ולא ימונה לה חשב מלווה.


אריאל, יפסול את עצמו. צילום: מרק ישראל סלם

כמו כן היא לא תהיה כפופה לחוק יסודות התקציב. עם זאת, קק"ל התחייבה להעביר מהכנסותיה השוטפות סכום המתקרב למיליארד שקלים לתקציב 2015, כפי דרשו אנשי אגף התקציבים.

הפגישה התקיימה אתמול במשרד ראש הממשלה, בהשתתפות מנכ"ל המשרד הראל לוקר, מנכ"ל קק"ל מאיר שפיגלר ואנשי אגף התקציבים. נציגי האוצר דרשו לעגן את ההסכמה גם לגבי השנים הבאות, אך נציגי הקרן דחו את הדרישה על הסף. באוצר הבהירו כי בדעתם לעגן את ההסכמות בין הצדדים בהליכי חקיקה, ובקק"ל הבהירו כי יתנגדו לכך ויפנו לערכאות.

אין זאת הפעם הראשונה שקק"ל מתבקשת להשתתף בתקציב. בעבר החליטה ועדת הכספים של קק"ל להעביר כ-750 מיליון שקל לתקציב משרד השיכון. כעת מבקשים באגף התקציבים באוצר למסד זאת בחקיקה.