מכה קשה לערד. מפעל המגבות הוותיק, "מגבות ערד", שקיים כבר כ-40 שנה, נסגר וכ-250 עובדים יפוטרו בלי שיש להם אלטרנטיבה תעסוקתית אחרת. החברה הקטינה בהדרגה את הפעילות בערד בתקופה האחרונה והעבירה את הייצור לירדן בגלל עלויות הייצור הגבוהות יחסית בישראל.

במקביל, חברת "פלסטרוניק", שמבצעת עבודות קבלנות משנה עבור "אלביט" ומעסיקה 30 עובדים, שלחה מכתבי שימוע לפני פיטורים ל-23 עובדי הייצור של החברה וגם לאלו אין פיתרון תעסוקתי אלטרנטיבי.

ראש העיר, טלי פלסקוב, שבעלה נמנה בין מפוטרי מפעל המגבות אמרה ל"מעריב השבוע": "המפעל בקשיים כבר זמן רב ואנחנו מצידנו עשינו כל מה שיכלנו לעשות כדי להציל אותו מסגירה. פנינו למשרד הכלכלה ולשר עצמו בבקשת סייעו למפעל אך לצערי המאמצים האלו לא נשאו פרי.

"עכשיו נראה כי הכדור בידי הממשלה. עליה להחליט האם ערד היא חלק מישראל ולהכין תכנית סיוע שתעודד משקיעים לבוא לערד ולשאר ערי הפריפריה. אני רוצה לציין שבלי שיזמים שיגיעו ויקימו מקומות עבודה האבטלה בעיר שכיום עומדת על כ-6% בלבד תגדל בצורה בלתי רצויה".

בעירייה גם זועמים על סגירת מפעך "פלסטרוניקס". גורם בכיר בעירייה אמר למעריב השבוע כי "משמעות 23 מכתבי השימוע שנשלחו לעובדי המפעל היא סגירתו, שכן כולם עובדי ייצור והשבע שנשארו הם אנשי מנהלה ושירות".


נוף מהעיר ערד. צילום: פלאש 90

"המפעל הזה קיבל מיליוני שקלים בתמריצים וכשוועדת הכלכלה תחדש את דיוניה עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, נדרוש שיפתחו את ההסכמים שעל פיהם פלסטרוניקס קיבלה את התמריצים שקיבלה. לא יתכן שחברה שהוקמה לפני כשנתיים בהשקעה כבדה של משלם המסים תודיע שהיא נסגרת משום שאין לה הזמנות".

"פלסטרוניקס" מבצעת עבודות קבלנות משנה עבור אלביט ומהנהלת החברה נמסר כי הפיטורים המתוכננים של 23 עובדים נגרמו מכך "שאין להם יותר הזמנות מאלביט".