רשות המיסים הולכת ומרחיבה את רשת הנישומים המחויבים בהגשת דוח שנתי. ל"מעריב-השבוע" נודע כי בחודש שעבר פורסמה תקנה המפחיתה את רף ההכנסה מסוג כלשהו (שכר, ניירות ערך או שכר דירה) שמחייבת בדיווח, ל-811 אלף שקל בשנה. השינוי המשמעותי יותר בנושא נוגע לפעילי שוק ההון.

המשקיעים בבורסה היו חייבים עד לשנה האחרונה להעביר דוח למס הכנסה אם מחזור הכנסותיהם לא עלה על 1.85 מיליון שקל לשנה. אלא שבעקבות התיקון, הופחת גם רף זה בכמיליון שקל ל-811 אלף שקל בשנה.

יש לציין כי התיקון יוחל באופן רטרואקטיבי גם לגבי דוחות 2013 . במלים אחרות, מי שביצע פעולות קניה ומכירה במניות בבורסה בסכום העולה על 811 אלף שקל, יחויב בדיווח. את הדוח ל-2013 ניתן להגיש עד סוף השנה הנוכחית.


התיקון יוחל רטרואקטיבי על 2013. הבורסה בתל אביב. צילום: פלאש 90. 

רשות המסים, שבניהול משה אשר, מבקשת להרחיב את האכיפה ולהעמיק את גביית המס, וזאת הסיבה שהיא מפחיתה כל העת את הרף. בקרוב הרשות תחייב שכירים שהכנסתם השנתית (משכר) נאמדת ב-620 אלף שקל לשנה להגיש דין וחשבון.

רו"ח חשבון ראובן שיף, שותף ומנהל במשרד RSM , אמר כי "השינוי החדש הוא דוגמה נוספת להרחבת פעילות רשות המסים בתחום גביית המס. הקריטריון נועד למחזור הפעילות ולא לרווח בגין ההשקעה. השכירים הפעיליםבבורסה חייבים להיות מודעים לשינוי ולהגיש את הדוח במועד". יש לציין כי אשר יצא שלשום לדיונים בנושא הון שחור עם בנקאים שוויצרים.