נתוני הכנסות חודש ספטמבר של בתי המלון בארץ שפורסמו היום (ב'), מלמדים על היקף המשבר אליו נקלעה תעשיית התיירות הישראלית בעקבות מבצע 'צוק איתן'. המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל חישבה ומצאה כי בחודש ספטמבר לינות התיירים בישראל הסתכמו ב-433 אלף, ירידה של 24% לעומת החודש המקביל אשתקד.

לינות של ישראלים הסתכמו ב-1.2 מיליון, ירידה של 4% לעומת החודש המקביל אשתקד. סך כל הלינות הסכמו ב-1.6 מיליון, נתון המשקף ירידה של 10% לעומת החודש המקביל בשנת 2013. הפגיעה הקשה ביותר בלינות תיירים בספטמבר הייתה במלונות אילת עם ירידה של 55% בלינות, בירושלים נרשמה ירידה של 36% במספר הלינות ובת"א ירידה של 4%.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לינות התיירים יחסית לתשעת החודשים הראשנים של שנת 2013 גדלו ב-2% ל6.7 מיליון, ואילו לינות ישראלים פחתו באחוז אחד ל-9.9 מיליון. סך הלינות של זרים ומקומיים היה ללא שינוי-16.9 מיליון. 

לדברי שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, "תקציב השיווק של משרד התיירות לשנת 2015  אושר לפני 'צוק איתן'. תקציב השיווק הזה אינו מספיק כדי להתמודד עם המשבר בתיירות הנכנסת ועם אובדן הביקושים. לכך יש להוסיף גם את התמונות מירושלים, הנשקפות בימים אלה ממסכי הטלוויזיה בעולם ומרתיעות תיירות פוטנציאלית.

"במקביל, סימני המיתון במשק והאבטלה הגוברת מחזקים עוד יותר את הצורך בהשקעה מיידית בתיירות, שהיא מנוע צמיחה כלכלי ומעסיק גדול בעל יכולת תגובה מהירה. שיקום התיירות הוא יעד לאומי. משום כך, ממשלת ישראל חייבת להגדיל משמעותית את תקציב השיווק בעולם. בה בעת, על הממשלה להחיש את תהליך הסיוע לבתי המלון, עליו קיבלה החלטה, בעקבות הפגיעה בעסקים ב'צוק איתן' ".