המסחר בבורסת תל אביב צפוי להתנהל היום (ג') במגמה מעורבת תוך נטייה לירידות שערים, כך מעריך דניאל אורני מחדר המסחר של IBITRADE בשיחה עם מעריב.  

"הבוקר צפויה הבורסה המקומית להגיב בירידות שערים כאשר ברקע כמה מוקדים. ראשית, סנטימנט השווקים הבינלאומיים: הבורסות המובילות באירופה סגרו אתמול בירידות של עד 1.2%, בעיקר עקב פרסום סקר ה-IFO בגרמניה. המדד הכה את תחזיות האנליסטים כלפי מטה בכ- 1.05% עם קריאה של 103.2 נקודות - הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2012.

בארה"ב, למרות ירידות שערים חזקות בפתיחת המסחר בכ-1% במדדים המובילים, ניתן היה לראות איזון במחצית השנייה של יום המסחר. איזון זה דחף מעט את השוק כלפי מעלה, כאשר בסופו של יום מדד הדאו ג'ונס סיים בעליה מזערית של 0.07% ואילו מדד ה-S&P500 סגר בירידה מתונה יחסית של0.15%.


באירופה היו ירידות. ובתל אביב? צילום: פלאש 90

מוקד נוסף הינו הכרזת הריבית: כזכור הנגידה פלוג הפתיעה את האנליסטים כאשר הותירה את הריבית על כנה, באמה של 0.25%. מעבר לצפי להורדה של עד 0.15%, האנליסטים העריכו כי אף תהיה הכרזה על תוכנית הרחבה מצד בנק ישראל. זו תצטרך לחכות (אם בכלל) לפיזור הערפל סביב התקציב ופרסום מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר.

בזירת הישראליות בניו-יורק פערי הארביטראז' המשמעותיים ביותר שייכים לאופקו אלפת' (0.31%+) ו-סלקום (0.22%+). מצידו השני של מתרס הדואליות, פרטנר ו-גזית גלוב הציגו פערים שליליים של 0.58%- ו- 0.51%- בהתאמה.