מהנדס גנטי מהתאגיד האמריקאי Autodesk טוען כי הוא הדפיס במדפסת התלת מימד וירוס אשר יוכל בעתיד לתקוף את התאים הסרטניים בחולים.

חברת קליקו אשר הוקמה בשנה שעבר על ידי לארי פייג', מנכ"ל גוגל, פתחה לאחרונה מעבדת מחקר בעלות של 1.5 מיליארד דולר, במטרה לעבוד על חברות התרופות הגדולות על מרפא להזדקנות. במקביל Autodesk, הידועה בעיקר בזכות תוכנת הבת"ם שלה, יצרה מעבדה למדעי החיים בסן פרנסיסקו העוסקת בביולוגיה דיגיטלית. במחקרו במעבדה זו, אנדרו הסל התמקד בהדפסת וירוסים מותאמים אישית אשר יוכלו לעזור למדענים ליצור חיסון חדש לסרטן או לתקוף את תאי הסרטן, כאשר כל וירוס יותאם באופן אישי לאדם אליו הוא מיועד.


הנשק החדש נגד הסרטן. מדפסת תלת מימד צילום: רויטרס

הסל רואה בעצמו כ"ביו-האקר" ובאופן ספציפי יותר הוא מכנה את עבודתו כפריצה למחלת הסרטן. את הווירוס המודפס של הסל, המדביק את חיידקי הקולי ואינו מזיק לבני אדם, לקח שבועיים להדפיס בעלות של 1000 דולר. הסל מעוניין להפחית את עלות הדפסת הווירוס לדולר אחד בלבד.

בכדי לשים את זה בפרספקטיבה הנכונה, בשש השנים האחרונות העלות של תהליך ריצוף הגנום ירדה מ-10 מיליון דולר ל-1000 דולר כיום.

על אף שהווירוס המודפס של הסל עדיין רחוק מתקיפת תאים סרטניים, הסל מאמין כי מדפסות התלת מימד ישנו את מערכת היחסים שלנו כמטופלים עם חברות התרופות ואת הטיפולים "הרעילים והאגרסיביים", במילים שלו, שקיימים בימינו.

לאתר פורבס