שיעורי הרווח הגדולים מאוד בפרויקטים תמ"א 38 ופינוי בינוי, באים לידי ביטוי בשיעורי הרווח הגבוהים מאוד של קבוצת "קוביות" שעוסקת במימון פרויקטים של פינוי בינוי. הקרן הראשונה של הקבוצה הניבה למשקיעיה תשואה של כ 25%.

בימים אלו היא עוסקת בגיוס של עד 15 מיליון שקל לקרן הרביעית שלה, כשהכסף שיגויס ישמש למימון של בין 3-5 פרויקטים בתחום  פינוי בינוי ותמ"ה 38, קרי חיזוק מבנים תוך הוספת קומות. ל"קוביות" יש כבר שלושה קרנות המניבות  ביחד כ-27 מיליון שקל. הקרן הראשונה, שהוקמה  בשנת 2013 גייסה 9.5 מיליון שקל שהושקעו ב- 4 פרויקטים, שניים בת"א ושניים ברמת גן. 

שלום אשל, מנכ"ל "קוביות הזדמנויות בנדל"ן", סיפר למעריב השבוע: "המשקיעים צפויים לקבל בסוף הרבעון הראשון של 2015 רווח של 20-30% על השקעתם בתוך פחות משנתיים. אנחנו ממנים פרויקטים של תמ"א 38 לתקופת זמן קצרות של בין 18 ל 24 חודשים".

אשל הוסיף ואמר כי "סביבת הריבית האפסית נותנת זריקת מרץ לתחום ההשקעות הפיננסיות בקרנות נדל"ן. הציבור מחפש כיום הזדמנויות השקעה שיספקו תשואות גבוהות בהרבה ביחס לריביות האפסיות על פיקדונות הבנקים. מדובר בתשואה גבוהה בהרבה מרוב אלטרנטיבות ההשקעה הקיימות כיום בשוק ובסיכון נמוך מאוד למשקיע. אנחנו מעריכים כי התשואה הכוללת גם למשקיעי קוביות 2 תסתכם בכ-20-30% בטווח של פחות משנתיים. 


 תמ"א 38 דווקא יכול להניב רווחים. אתר בנייה. צילום: מרק ישראל סלם