הותר לפרסום. יחידת הסייבר בלהב 433 במשטרה, עצרה הבוקר (שבת) בתום חקירה מואצת ומורכבת ברשת, שמונה חשודים בארץ ובחו"ל, עובדי חברת כרטיסי אשראי לאומי כארד לשעבר, בחשד לעבירות סחיטה באיומים כלפי הנהלה הארצית של בנק לאומי, תוך דרישת כופר בסך מיליוני שקלים ואיומים כי ימכרו את המידע הפיננסי הנמצא ברשותם - פרטי כרטיסי האשראי של הלקוחות לכל המרבה במחיר.

מהחקירה עולה כי מי שעומד מאחורי ניסיון העוקץ הוא עובד שפוטר לפני כשנה מעבודתו בחברת לאומי כארד שצירוף אליו ליוזמה שישה עובדים לשעבר באותה חברה שפוטרו במהלך עבודתם וכן חבר נוסף.

לפני כשבועיים כך נטען נשלחה אל הנהלת בנק לאומי הודעת מייל מאותו חשוד מרכזי ששהה בתאילנד ולטענתו העתיק קבצים של חברת האשראי המכילים פרטי לקוחות וכי בכוונתו להוציאם למכירה לכל המרבה במחיר באם לא ישולם לו כופר.


ניסיון עוקץ. בנק לאומי. צילום: פלאש 90

בעקבות התלונה פתחה יחידת הסייבר בלהב 433 בחקירה סביב השעון בה נטלה חלק גם יחידת המו"מ באגף המבצעים והיא כללה פעולות חקירה ברשת לצד פעולות מו"מ בניסיון לאתר את אותם קבצים על מנת שיוכלו לנטרלם בטרם יעשה בהם שימוש ורק לאחר מכן להתחקות אחר החשודים המשתמשים ברשת בהסוואה.

בשבת בבקר עצרו צוותים של להב 433 במשטרה שבעה חשודים ממרכז הארץ ובמקביל נעצר גם החשוד המרכזי בתאילנד וזאת בתאום בין משטרת ישראל ונציג המשטרה בבנגקוק. על פי החשד ניצל החשוד את שהותו בתאילנד כדי לנסות ולעקוץ את הבנק בישראל.

גורם במשטרה מציין כי: "רשויות ההגירה בתאילנד גירשו את אותו חשוד לישראל והוא נלכד כאן. כמו כן נתפס מחשבו האישי של החשוד וציוד נוסף, ואלה נבדקים על ידי חוקרי יחידת הסייבר שטסו לתאילנד למטרה זו״.

בנוסף, נערך חיפוש בבתי החשודים על ידי חוקרי מחשב מיומנים, על מנת לשלול הימצאותם של קבצי מחשב נוספים שכאמור הוצפנו בשרתי מחשב מרוחקים, ובכך לסיים את הפרשה בהצלחה, עם מעצר החשוד, איסוף הראיות הנדרשות והשבת המידע הרגיש לבעליו למניעת הנזק הפוטנציאלי.
המפכ"ל, רנ"צ יוחנן דנינו, שיבח את פועלה של להב 433 בהתייחסו לפרשה במהלך שיחה עם ראש היחידה, ניצב רוני ריטמן.

"הוכחתם שוב נחישות ומקצועיות בהובלת חקירה רגישה ומורכבת בארץ ובחו"ל, יחד עם גופי אכיפה וכלכלה נוספים. התנהלותה הדיסקרטית של לה"ב 433 בכלל ויחידת הסייבר בפרט הבטיחה שליטה בחקירה ובמודיעין עד למעצר החשודים והמעורבים בפרשה ונטרול האיום הפיננסי על לקוחות חברת האשראי".

ביחידת הסייבר של להב 433 מדגישים."אנו ערוכים כל העת עם הכלים המקצועיים, על מנת להתמודד עם איומי הסייבר ברשת ולאורך כל הפרשה, פעלנו בכל האמצעים בשת"פ עם נציגי הבנק להגן על כספי הלקוחות".