בגיל 20 וקצת מחזיק דניאל מורשת, כוכב סדרת הילדים "גאליס", בשיא ישראלי של עוקבים וחברים בחשבונות האינסטגרם והפייסבוק שלו, הכוללים דפי מעריצים, כמו הקולגות שלו לסדרה, אליאנה תדהר ותובל שפיר.

את ההערצה הגדולה הזאת לכוכבי "גאליס" יודעים בערוץ הילדים לתרגם לכסף, הרבה כסף, כסרט קולנוע שובר קופות ("גאליס המסע לאסטרה"), ועכשיו למופע בימתי בלייב. בשישי הקרוב (10.10) וביום ראשון (12.10) יעלו ויבואו כל כוכבי "גאליס" - מורשת, עומר דרור, שירן סנדלר, תובל שפיר, אליאנה תדהר, רוני דלומי ונווה צור - על בימת הענק של היכל נוקיה, לארבעה מופעים.

כמעט כל הכרטיסים נמכרו

"בימים אלה אנחנו מצטלמים לעונה הרביעית של 'גאליס'. שנה שעברה הייתי פעם ראשונה בפסטיגל, והשנה זאת הפעם השנייה שלי', מעדכן מורשת ומוסיף: "בחנוכה הקרוב אנחנו יוצאים שנה שנייה עם מופע היסטרי ומושקע בנוקיה. אני נמצא כל יום בחזרות, כמעט כל הכרטיסים נמכרו לכל ארבעת המופעים. בכל מופע 8,000 אנשים.  ילדים יבואו וייהנו. יככבו הדמויות של 'גאליס', אבל עם עלילה חדשה שמתאימה למופע עצמו. בין לבין, אנחנו עושים קאברים למוזיקה ישראלית ולא ישראלית".

דניאל מורשת. זה תחום קשה ולא פשוט גם מבחינה נפשית". צילום: פיני סילוק

מרוויחים טוב בעבודה שלך?
"אני חוסך את הכסף שלי מגיל 13 , כי זה תחום מאוד דינמי. אתה יכול יום אחד לעשות בוכטות, ויום אחר להישאר בלי גרוש. יש תקופות טובות מאוד, ויש תקופות שפחות. זה תחום קשה ולא פשוט גם מבחינה נפשית. אני כל הזמן במרדף אחרי עבודות, וצריך כל הזמן להיות עם היד על הדופק".

איך מתמודד נער כל כך צעיר עם הערצה כל כך גדולה?
"זה כבר הפך למשהו שגרתי בעבורי, כי התחלתי מגיל מאוד צעיר. ההצלחה נראתה לי משהו לגיטימי שיקרה, במיוחד כשאתה משחק בסדרת נוער שילדים צופים בה. אני לא מרגיש שאיבדתי את הפרטיות שלי, כי לא נכנסים לחיים האישיים שלי. הכל זורם בסדר. אני חי את החיים בבועה שלי בבית הורי ברחובות, בפינה השקטה שלי".

"אני מרגיש את זה בעיקר כשאני מטייל בקניונים, וילדים ניגשים אלי ומבקשים חתימה ותמונה. לעתים יש מקרים קיצוניים שחמולות של בנות מסתערות עלי, או ניתוקים והטרדות בנייד, אז אני מחליף כל הזמן מספר טלפון. אבל יחסית, הכל רגיל, שקט ומנומס. הנוער של היום מאוד מנומס. היה לי מקרה עם מעריצה שביקשה להצטלם איתי בקניון רחובות. תוך כדי, קלטתי שהיא מאבדת הכרה ומתעלפת לי בידיים מרוב התרגשות. זה מצחיק שהאחים שלי לא שמים עלי, ואנשים בחוץ, שלא מכירים אותי, מתעלפים בגללי".

אולי תגלה למעריצות מה הסטטוס האישי שלך?
"אני כרגע לא בזוגיות, ואני רווק נחשק רק בקרב בנות 12".

שירן סנדלר, זוגתך ב"גאליס", יש מצב?
"הפרש הגילים בינינו הוא שבע שנים לטובתה, אז בחיים לא יקרה בינינו כלום, מה גם שהיא תמיד בזוגיות, לכן אנחנו לא ביחד, לא נהיה, ועד כמה שידוע לי, לא היו אף פעם שמועות מופרכות על זוגיות בינינו".

על בת הזוג ב"גאליס", שירן סנדלר: "בחיים לא יקרה בינינו כלום". צילום: פיני סילוק

למה בחרת דווקא בעולם הילדים?
"העולם של הילדים מאוד מתגמל מבחינה נפשית וכספית. אין דרך לתאר את כמויות האהבה הטהורה שאתה מקבל מהם. זה פשוט כיף. אתה פוגש ילדים מקסימים. בצוק איתן ירדנו לעוטף עזה, עברנו ממקלט למקלט, ואילו ילדים מדהימים ומקסימים יש בארץ. כולם מנומסים ומכבדים. זה עונג גדול לעבוד עם ילדים. אני רוצה כמובן להתפתח לעוד עולמות. אני פריק של קולנוע ישראלי.

אני חבר האקדמיה לקולנוע, והלכתי לראות את כל הסרטים המועמדים לסרטי אופיר. השנה הייתה עשייה מדהימה בקולנוע הישראלי. אני רוצה לגעת בהכל - קולנוע, תיאטרון, טלוויזיה. אני מאמין שהכל יקרה. כל דבר בזמנו".

סיגריות, אלכוהול, מרד נעורים?
"לא סיגריות, לא אלכוהול, לא שום דבר. אני לא מתחבר לזה. אני פחות שם. אני אוהב להיות בקונטרול. רק בחופשות אני פורק כל עול. בילויים בשבילי זה מסעדות, כי אני פריק של אוכל".

פוביות, חרדות?
"יש לי המון פוביות, יש לי חרדות טיסה, חרדות ממעליות. אני מפחד, אך מנסה להתגבר על הפחד הזה. זה לא מונע ממני להמשיך לטוס, או לנסוע במעלית, אבל בהתקף חרדה אני מתחיל להזיע ולסבול מסחרחורות. צוק איתן שיתק אותי לחלוטין. כשנסענו לבקר את הילדים במקלטים בעוטף עזה, זה היה פחד אלוהים. גם המלחמה עצמה, האזעקות, הטילים, זה היה כאוס מוחלט מבחינתי".

"אנחנו פאקינג מערביים באופי שלנו, ואנחנו תחת איום קיומי של טילים ברחבי הארץ. היו גם המון נפילות ברחובות, אז ממש פחדתי בתקופת המבצע. אבל אני לומד להילחם בפחדים האלה, ולא נותן להם לשתק אותי. מנסה להתרכז במה שעושה לי טוב - ילדים, במה ומשחק, זה מה שעושה לי טוב".