הישג לקמפיין להגדלת תקציב התרבות: בתום מו"מ בין איגודי התרבות בארץ לבין משרד האוצר אושרה תוספת של 120 מיליון ש"ח לשנה לתקציב התרבות ב-2015.  

בחודשים האחרונים יזמו מינהל התרבות ושח"ם (ארגון שחקני המסך) כמה צעדים תקשורתיים להעלאת המודעות לתקציבי התרבות הזעומים. הזכור שבהם הוא הקמפיין להגדיל את תקציב התרבות ולהעמידו על כאחוז מתקציב המדינה.

אמש אישר אוהד קנולר, יו"ר שח"ם, כי ישנה התקדמות, וכי תקציב התרבות אכן יגדל ב-2015 בכ-120 מיליון שקל לשנה. 

"ההסכם הינו לשנה אחת ומבטיח להגן על התקציב מפני קיצוצים", אומר קנולר. "יחד עם זאת, אנו רק בתחילת הדרך ויש לעגן את המחויבות לתקציב התרבות באופן רב שנתי. לכן, בנוסף נקבע בהסכם שבינואר יתחילו דיונים על תקציב תלת שנתי של התרבות לשנים 2016-2018. מעולם לא נתקבלה תוספת כזאת לתקציב התרבות במעבר משנת תקציב אחת לשנייה, ובטח בשנה בה מרבית התחומים סובלים מקיצוצים. אין לי ספק שלקמפיין 1% לנשמה, ולהירתמות של כלל חברי שח"מ וגופי המטה להצלת התרבות למאבק, הייתה משמעות מכרעת בהגעה לתוצאה כזאת.

"הדיון עם האוצר ממשיך לגבי השנים הבאות. התוספת לתקציב חשובה, אך אנחנו לא מסתפקים בכך. הדרך עוד ארוכה. היעד שלנו הוא אחוז מהתקציב הלאומי כנהוג במדינות מתקדמות ואנחנו עדיין חותרים לשם".  

"אנחנו מודים לשרת התרבות לימור לבנת, שמצליחה להגדיל שוב ושוב את תקציב התרבות. השנה, שנת לחימה, המאבק היה קשה במיוחד. הלחצים היו כבדים, ובכל זאת התוספת לתקציב התרבות גבוהה מאי פעם. שרת התרבות הוכיחה את מחויבותה לעולם התרבות ואנחנו מודים לה ולצוות משרדה. אנו מודים גם לחברי הכנסת שחתמו על הצעת חוק התרבות ובראשם עמרם מצנע ועופר שלח". 

האם העובדה שתקפתם אישית את שר האוצר יאיר לפיד, הייתה הוגנת בדיעבד? 

"מאוד השתדלנו לא לפגוע בשר האוצר אישית. המאבק התנהל מול משרד האוצר ולא הייתה כוונה לפגוע אישית בלפיד. התוספת לתרבות בתקציב 2015 הינה חסרת תקדים ומעולם לא היה שר אוצר שאישר תוספת בסדר גודל שכזה".