איך שהזמן רץ. 40 שנה פלוס חלפו מאז הוציאה להקת כוורת את האלבום המופלא שלה - "סיפורי פוגי". במקום להתרפק עליו בנוסטלגיה עד כלות, בגלי צה"ל החליטו, ביוזמת העורך המשתחרר אייל מרקו, להפיח משב רוח רענן במפרשים הישנים של סנדרסון ושות', באמצעות הקלטת תריסר משירי הלהקה על ידי להקות עכשוויות.

לאחר שידורם בגל"צ, הפך העורך יורם רותם את המיזם ל"מסיפורי פוגי אפשר ללמוד": אלבום מקסים שיצא בחברת פונוקול.

גיא ויהל - "לא ידענו מה לעשות" 
"גיא (מנטש) ואני אוהבים מזמן את הקלילות בשירים והמערכונים של כוורת וחורשים אותם המון", מעיד יהל דורון, "לקחנו את השיר שהוצע לנו למקום ביטלסי כזה והוספנו משהו קצת פסיכדלי בהרמוניות. מכיוון שהשיר הזה הוא לא הכי מוכר של כוורת, הרגשנו חופשיים לעשות את זה".

ילד פעם - "נחמד"
קולה של לי גאון, מנהיגת ההרכב "ילד פעם" עם אורי וינשטוק היא חריג מבורך באלבום הזה, המתבסס על קולות גבריים. "אנחנו מאוד אוהבים את כוורת ומושפעים ממנה", היא מספרת, "זה אחד הדברים שגרמו לאורי ולי להקים את ילד פעם - להקה ששרה לילדים. אורי אחראי לעיבוד הדי מטורף לשיר עם ציטוטים משירים אחרים, כמחווה לכוורת".

כנסיית השכל - "ילד מזדקן" "שירי כוורת הם לא משהו ששמעתי בזמן אמת", מודה סולן הלהקה יורם חזן, "פחות שמענו מוזיקה ישראלית ויותר שמענו מוזיקה לועזית. אבל השירים של כוורת הם משהו שאי אפשר להתחמק ממנו, וכששומעים אותם בכל מקום, זה מחלחל איכשהו. 

בשיר 'ילד מזדקן' יש משהו שגורם להתחבר אליו מיידית, בעיקר בטקסט היפה של אלון אולארצ'יק. כל ניסיון לשמור על הקצב האטי בהקלטה די החזיר אותנו למקור. בסוף, מתוך עצבים, נכנסנו לטמפו שונה לגמרי, כי לא עושים קאוור בשביל קישוט, אלא כדי להביא משהו חדש לשיר".

לוס כפרוס - "שיר המכולת"
"כלהקה, שרוב חבריה הם מהעלייה הרוסית, זאת בשבילנו הרגשה מדהימה להיות מוזמנים להשתתף בפרויקט כזה", מצהיר אנטון קוליאדקו, "כל פרויקט כזה הוא בשבילנו עוד צעד בתהליך הקליטה בארץ. את השירים של כוורת הכרתי בעבודה בעבר באשדוד כמלצר מזמר. כנראה קראו לנו הפעם בגלל השורות 'קולט גלי צה"ל וקולט עלייה/ מרוסיה (כבר באים)'".

"בהקלטה שלנו שמרנו על המבנה של השיר, אבל שינינו את המקצב, בהתאם להשפעה שלנו ממוזיקה ג'מייקנית".

מונטי פיורי - "המגפיים של ברוך"
"אנחנו פשוט מתים על כוורת, הלהקה הישראלית הראשונה שלא לקחה את עצמה ברצינות. להקה שהצליחה לרגש ולהיות צינית, משהו שאנחנו מאוד מזדהים איתו", אומר מנהיג הלהקה איתמר פינצי, "כלהקה שבהומור שלה שרה באיטלקית, כך אנחנו שרים את השיר, אם כי על המגפיים של מאריו.

קשר אישי? אוריה, הבן של קלפטר, הוא אחד מחברי הקרובים ביותר. מתוך הערצה לאביו, הלכנו על סולו עם קאזו במקום גיטרה חשמלית".

משפחת אלייב - "יוסי מה נשמע"
"מרגע שהגענו לארץ ב-91', הכרנו את חברי כוורת ועבדנו איתם", מעיד מנהיג ההרכב המשפחתי, אריאל אלייב, "בעיבוד של אלדד ציטרין לשיר הזה, שהוא בלי מילים, יש ביטוי לכל אנשי המשפחה, שלושה דורות, שנמצאים בהרכב. בביצוע שלנו יש שילוב מדהים של משהו אתני ומוזיקת קאנטרי עם כלים, כמו קאנון, שבכוורת לא התקרבו אליהם".

קרח תשע - "שירות עצמי"
"הפנייה מגל"צ תפסה אותי תוך כדי איחוד זמני של הרכב הנעורים שלי, קרח תשע", מספר סולן הלהקה, נעם רותם, "בתור ילד, מאוד אהבתי את כוורת, דבר שאולי ניכר בהרמוניות של הלהקה שלנו בעבר. בביצוע שלנו לשיר רציתי לקחת את השיר למקום יותר קיצוני, אבל החבר'ה שאיתי רצו עיבוד שיהיה קרוב לצליל שלנו. זה קרה באופן טבעי שקיברנו את השיר אלינו".