בדיוק לפני שנתיים הגיעה לארה ווסברג לביקור משפחתי בלוס אנג'לס, אבל הביקור - שהיה אמור להימשך רק שבועיים, ובסופו הייתה אמורה ווסברג לחזור ללימודי התואר הראשון באסלאם וערבית באוניברסיטת ת"א - קיבל תפנית בלתי צפויה כשהשחקנית ("חצויה"), והדוגמנית המצודדת למדי, קיבלה תפקיד ראשי בסרט האימה האמריקאי "INNER DEMONS" (שדים פנימיים).

"הגעתי לעיר כדי למצוא סוכנות למשחק", מספרת ווסברג בראיון מביתה במנהטן, "אחרי כמה פגישות, התחלתי לעבוד עם סוכנות UNTITLED, שמייצגת, בין היתר, את אשטון קוצ'ר ובלייק לייבלי. למחרת הם שלחו אותי לאודישן לסרט. בהתחלה הייתי סקפטית, כי חשבתי שמדובר בסרט שבו הדמות הנשית מוצגת כמפתה, ונרצחת אחרי שנייה. אבל כשקראתי את התסריט, היה קשה שלא להתאהב בדמות של קרסון".

מדובר בדמות מורכבת של בת השכן, תלמידה מצטיינת, הנאבקת בהתמכרות לסמים קשים ובדיבוק הרסני. "מאוד התרגשתי לקבל את התפקיד, כי באמת לא קיימים הרבה תפקידים כאלה מורכבים לשחקניות בנות גילי, גם בארץ וגם בארה"ב", היא אומרת, "שאר השחקנים בסרט היו בהלם שקיבלתי את התפקיד, אחרי שהייתי בעיר רק שבועיים. אבל הרגשתי מוכנה, כי כבר שיחקתי בסדרות בארץ ולמדתי לא מעט משחק".

ווסברג. "שאר השחקנים בסרט היו בהלם שקיבלתי את התפקיד אחרי שבועיים". צילום: יח"צ

ווסברג (25), ילידת ניו יורק, עלתה לארץ בגיל 5 עם אמה. את אביה, המתגורר בקליפורניה, ביקרה פעם בשנה. היא בוגרת בית הספר למחול בת דור, ולפני שהתעופפה לחו"ל, הספיקה להשתתף בסדרה "כאן גרים בכיף" ולככב בסדרות הנעורים "יומני החופש הגדול", "החצויה" ולעשות קילומטרז' נאה כדוגמנית צילום.

התחלת דרך לא רעה בארץ. לא חששת להפסיד את מה שבנית כאן?
"תמיד יש חשש, אבל הדרך שלפיה גידלו אותי מסייעת לי ליהנות ממה שאני חווה, בלי לדאוג מה אני מפסידה. כל קיץ הייתי עוזבת את החברות ואת אמא, ונוסעת לבקר את אבא ואת סבא וסבתא. אם הייתי חושבת על החוויות שאני מפסידה, לא הייתי יכולה ליהנות מהזמן עם אבא.

"אחרי שסיימתי לצלם את הסרט, חזרתי לשנה לארץ, אף על פי שכולם חשבו שאני משוגעת, ובסוכנות שלי ניסו לעשות הכול כדי להשאיר אותי בארה"ב. אבל אחת הסיבות שגרמו לי לרצות לחזור היא האודישן שעשיתי ל'הומלנד' - הגרסה האמריקאית של 'חטופים'. אז הבנתי שעם כל הכבוד להוליווד, מבחינתי, גם אם זה נשמע קלישאתי, קשה להתחרות עם התכנים והחום בישראל".

התחלת בארץ תואר ראשון באסלאם וערבית. מה לך ולזה?
"כילדה, אמי דאגה שנשמור על אורח חיים יהודי, אבל חינכה אותנו על פתיחות וסקרנות לתרבויות אחרות. המון פעמים היינו נוסעות לסיני, ושם נתקלתי בשפה הערבית ובתרבות הבדואית. באחת הפעמים הבאנו איתנו ציוד לבית הספר המקומי, ופגשתי בנות גילי שבשבילן עט ומחברת היו עניין גדול. כשאחת הבנות הורידה מרגלה צמיד ונתנה לי, הייתי מתוסכלת שהדבר היחיד שהצלחתי לומר לה היה 'שוקראן'. הבנתי שאני רוצה ללמוד ערבית.


לארה. הגיעה לחופשה וקיבלה תפקיד ראשי בסרט. צילום: מתוך "Inner Demons"

עשיתי 5 יחידות בתיכון והתחלתי לימודים באוניברסיטת תל אביב, ונהניתי מכל שנייה. היום אני מדברת, כותבת וקוראת בערבית, ומפתחת בלוג שקוראים לו 'יאללה לדבר', שיעסוק בתרבות במזרח התיכון".

בזמן צילומי הסרט התנהל בארץ מבצע עמוד ענן. בין טייק לטייק הייתה ווסברג צמודה לאתרי החדשות, מכלה זמנה בדאגה לאמה ולחברים. "הצילומים היו קשים ולפעמים נמשכו גם 15 שעות ביום", היא משחזרת, "באחת הסצינות הייתי קשורה לעץ בגשם במשך שלוש שעות. שנה אחר כך עוד היה לי סימן על הגב. למדתי מהסרט שעם כל הכבוד לזה שאני טוטאלית, אני צריכה לדאוג לעצמי יותר".

ההפתעה של החיים שלי

את הראיונות לקידום הסרט היא מבצעת מביתה בניו יורק, לשם הגיעה אחרי שקיבלה מלגה מלאה ללימודי משחק בבית ספר של המחזאי-סופר-תסריטאי-במאי דיוויד מאמט. "יומיים לפני שהתחילו הלימודים, קיבלתי את הפתעת חיי, כשהודיעו לי שקיבלתי את המלגה ויש לי 48 שעות לארוז את חפצי ולעבור לניו יורק", היא מספרת בהתרגשות, "הגישה שם מאוד אנליטית, כזו המנתחת כל סצינה ויצירה לעומק. הייתי חרשנית בתיכון, ואני פשוט מאושרת שמצאתי מסגרת שעושה איזון בין הצד השכלי והרגשי במשחק".

יש לך כבר חברים ישראלים מהמקצוע?
"רוב החברים שלי הם לא מהמקצוע. יש לי החברות הטובות מהילדות ומהצבא, ובשנה האחרונה הכרתי אנשים מדהימים מקבוצת אימפרוביזציה שאליה הצטרפתי, ושם אני יכולה להוציא את הצד הקומי והמשוגע שלי. וזה מדהים. החברה היחידה שלי מהתעשייה היא השחקנית יעל גרובגלס, שהכרתי ב'חצויה'. היא משחקת עכשיו תפקיד מרכזי באחת הסדרות המצליחות ביותר בארה"ב "JANE THE VIRGIN".

כרגע צועד הסרט "INNER DEMONS" בכיכובה של ווסברג בראש רשימת סרטי האימה שוברי הקופות בארה"ב. לדבריה, הביקורות מהללות את משחקה. "אשמח אם הסרט יגיע לבתי הקולנוע בארץ, כדי שאמא שלי תוכל לראות אותו". אם הוא לא יגיע לכאן, אולי היא תצליח להשיג לה עותק, שכן ווסברג נמצאת בשלב מתקדם לקראת תפקיד בארץ. איזה תפקיד? "אני לא יכולה לדבר על זה, אבל מקווה שהוא יצא לפועל", היא מייחלת.