מכור לטיפה המרה, מעשן בשרשרת, נער שעשועים ורודף שמלות מושבע. אז מה הפלא שדומיניק קופר מרגיש שכניסתו לדמותו הכריזמטית של איאן פלמינג, היא אחד התפקידים הכי עסיסיים שננעצו בין שיניו.

"הכניסה לתוך נעליו של האיש, שלא רק המציא את 007, אלא פנטז להיות כמוהו, היא בגדר חלומו הרטוב של כל שחקן", הודה קופר, המשחק בתפקיד הראשי במיני סדרה "פלמינג", במרכזה חייו הצבעוניים של מי שהמציא את מרגל העל ג'יימס בונד, בראיון ל"דיילי סטאר" הבריטי.

קופר מציין כי הופתע לגלות כמה מעט יודע הציבור על האיש, שהפך מפלייבוי לקצין מודיעין מזהיר, וגיבור מלחמה שהיה מעורב בכמה מהמבצעים הכי חשובים של חיל הים הבריטי במלחמת העולם השנייה.
תקופה, שבהמשך תהווה מקור השראה לכתיבת אחת מסדרות הספרים - ובהמשך סדרת סרטים - המצליחה ביותר התולדות הקולנוע. המיני סדרה, העשויה לעילא, ממחישה כיצד פלמינג מתמודד עם השדים הפרטיים שלו, כולל חייו בצל אחיו הבכור והמועדף, סטיבן פלמינג.

קופר (36), שהתפרסם בדרמה התקופתית "הדוכסית", והותיר חותמו, בין השאר ב"קפטן אמריקה", "מאמא מיה" ו"לחנך את ג'ני", התוודה כי עבורו התפקיד הנוכחי הוא צעד גדול קדימה לעבר כניסתו המיוחלת לנעליו של המרגל האגדי, המחזיק ברישיון להרוג.

"דאגלס ריי, מפיק הסדרה, אמר לי שהתפקיד הוא מעין אודישן גדול לקראת ג'יימס בונד הבא. אני לא מכיר שחקן אחד שהיה אומר לא לתפקיד, ואני מודה שלא אתנגד אם התפקיד יוצע לי, אבל עוד חזון גדול למועד".


דומיניק קופר בסדרה פלמינג. צילום: יח"צ

על השאלה מה משך אותו לעשות את התפקיד, עונה קופר - המגדיר עצמו כחובב מושבע של סרטי בונד (במיוחד מתקופת שון קונרי), בפשטות: "כי זה תפקיד מאתגר, על סיפור חייו המדהים של אדם, שידעתי מעט מאוד עליו. הוא חי חיים מלאים, מרתקים, ומאוד מורכבים. אדם בודד, שיצר את אחד הספרים והזיכיונות המצליחים ביותר שנכתב אי פעם".

כדי להיכנס לדמות, הוא קרא שתי ביוגרפיות שנכתבו על פלמינג. לאחר מכן הסתמך על התסריט כדי למלא את החלקים האחרים. בדיוק כמו שעלילותיו של בונד כל כך שערורייתיות מכדי להאמין, קופר מצא את עצמו מטיל ספק במידת הדיוק של הדיווחים על חייו של פלמינג, "כי איך ניתן להסביר ששקרה לו כל כך הרבה בתקופה קצרה מאודן?

"כשהבנתי שמדובר בסך הכל בגרסה מומחזת של חיי פלמינג, זה אפשר לי לקחת חופש אמנותי מלא. האמת היא שכשאתה עושה יצירה אוטוביוגרפית, אתה רוצה להכניס אלמנטים מסוימים מעצמך, כדי להיות דומה לפרסונה שאתה מגלם".

האתגר הגדול ביותר עבור קופר במהלך הצילומים, היו סצנות הסאדו מאזו עם הברונית המהפנטת אן אוניל (לארה פולבר "שרלוק"), שבהמשך הפכה לרעייתו. "אישית, אני ממש לא מצליח להבין את הקטע הזה, אבל זה כנראה בה ממקום מאוד קודר בעברו. היה לי מאוד קשה לשחק בסצנות האינטנסיביות האלה, ולהסביר בהמשך לחברה שלי, מדוע עשיתי אותן".

"פלמינג", ימי רביעי, כל הפרקים בחינם, אקסטרה VOD , הוט