אופייני לפריפריה לקרוא למסעדה בשם עברי - אולם באותיות אנגליות. וכך נולדה ה"הברקה" המוזרה "Dagim" - המסעדה של השף פרנק אזולאי. כדי להוסיף קלישאה להברקה מוארת המסעדה מבחוץ באורות נאון כחולים, המשווים לה מראה של אקווריום ענקי. פנים המסעדה, לעומת זאת, נראה כמו אולם אירועים ובאמצעו בריכת מים קטנה ובה דגי זהב.

במילים אחרות, אפשר היה לוותר על הגימיקים ולהסתפק באווירה חמה ומחבקת. אבל זה מה שהחליט מי שהחליט, ואנחנו, שנסענו כברת דרך עד להוד השרון על מנת לטעום את היצירות, החלטנו להיכנס לאקווריום הכחול, התחמקנו מלשלשל את המעטפה עם הצ'ק בתיבה וקיווינו לנס. והנס הגיע. ולא סתם נס - אלא קסמים וכישופים.

השף אזולאי מפתיע בשלל מנות יצירתיות, מחוץ לקופסה, נועזות, חצופות, כאלה שבא לך להעניק מדליה על עצם התעוזה. כזו היא, למשל, מנת הפתיחה סשימי סלמון נוס רווגי (69 שקל). אין ספק שזו מנת הסשימי הטעימה ביותר שאכלנו מזה זמן רב - רעננה, קלילה, צבעונית ומגרה בעין ובפה. מצאנו בה פניני טפיוקה שהתפוצצו לנו בפה בעדינות והפתיעו את החך, מנגו כתום ועגבניות צהובות, ומעל לכל מתנוסס ונמס כדור גלידה סורבה בטעם מנגו.


טעים, אך לא מפתיע. מוסר ים. צילום: דרור כץ

לא להאמין כיצד כל חומרי הגלם האלה משתלבים לכדי יצירת אמנות. לקחת אותה ולהגיש למלך נורווגיה. גם מנות הדגים הדהימו אותנו: בסלמון קרסט הוורדרד והרך (120 שקל) מצאנו טעמים עשירים ומגוונים של עלי כרוב אתני, גלייז דבש סילאן ולמון גראס. מתחת לנתח הדג הונחו ירקות חתוכים בעדינות, צבעוניים וקלילים, שהופכים את המנה למשביעה ועדיין בריאה.

גם מוסר הים הצרוב (125 שקל), שמונח על גבי ראגו עדין של ירקות וקרם שורשים, היה טעים, אם כי פחות מפתיע ופחות עז בטעמיו. אם הגעתם עד הלום, אל תעזו לפספס את הקינוח הטעים של השנה - אייס מליבו (45 שקל): כוס אדירת ממדים ובה קונפי אננס, קרם אקזוטי וסורבה קוקוס. מעדן מלכים שיהרוס לכם כל דיאטה. לקינוח כזה לא תוכלו לסרב. במילה אחת: לכו!

"Dagim", הציונות 7, הוד השרון, 09-7429900