שוטר נחקר בשבוע שעבר באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה באשר לנסיבות הירי במחבלת בת ה-16 שביצעה פיגוע דקירה בשוק מחנה יהודה בירושלים, ביחד עם צעירה נוספת. זאת הפעם הראשונה בגל הטרור הנוכחי, שאיש כוחות הביטחון נחקר בחשד לביצוע מעשה כזה.



החקירה נפתחה על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, לפי המלצת פרקליט המדינה, והיא נועדה לבדוק טענות שהועלו, לפיהן השוטר ירה במחבלת לאחר שנוטרלה ולאחר שלפי הטענה כבר לא נשקפה ממנה סכנה.

‎Posted by ‎facebook

חבלן המשטרה מנטרל את המחבלות בפיגוע בשוק מחנה יהודה


השוטר טען בחקירתו כי ירה משום שסבר כי הסכנה טרם חלפה והסביר את מניעיו לירי.



שתי המחבלות הספיקו לדקור גבר בן 70, תושב השטחים בפלג גופו העליון, שפונה במצב קל על ידי מד"א. לאחר מכן ניסו המחבלות לדקור חפים מפשע נוספים. מהזירה פונה גם מאבטח עם פציעה קלה בידו, ככל הנראה מרסיס. 



השוטר שיצא מפעילות בשוק, זיהה את המחבלות וקרא להן לעצור ולזרוק את כלי הנשק, הן לא נענו והתקדמו לעברו. בתגובה ביצע השוטר ירי לעברן ונטרל אותן. 


"פרקליטיו של השוטר, עפר ברטל, דב גלעד כהן ושגיא בלומנפלד מסרו בתגובה: "השוטר הגיע לזירת הפיגוע החבלני, לאחר ששתי המפגעות כבר הספיקו לדקור עוברי אורח תמימים. השוטר פעל כמצופה מכל שוטר במשטרת ישראל, תוך חתירה למגע וסיום האירוע ללא נפגעים נוספים. בזמן אמת, השוטר התרשם כי המפגעות מהוות סכנה מיידית לחיי אדם, ועל-כן פעל לנטרלן".

"פעולתו הנחושה של השוטר בוצעה, בין היתר, בשל חשש כי יתכן ועל גופן של המחבלות מוחבאות חגורות נפץ. אך בשבוע שעבר הוגש נגד אחת המפגעות כתב אישום חמור המייחס לה שני ניסיונות רצח. הדברים מדברים בעד עצמם".

ח"כ שולי מועלם רפאלי, יו"ר סיעת הבית היהודי וחברת ועדת חוץ וביטחון אמרה בתגובה להחלטה לפתוח בחקירה נגד השוטר שירה במחבלת: "יש לנטרל מחבלים מלבצע פיגוע ולא לנטרל שוטרים מלבצע את מלאכתם. ההחלטה לחקור את השוטר שירה במחבלת היא איוולת שעלולה להרתיע את כוחות הביטחון מלפעול מול אירועי טרור. המציאות הבטחונית מורכבת כשלעצמה ומזמנת  טעויות בשיקול דעת. לא אחת אירע שכוחותינו ירו בשוגג בשוטר או באזרח. אסור ליצור מצב בו כוחות הביטחון יפחדו לפעול מחשש שמא יעמדו לחקירה".