שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן התייחס הערב (שישי) להחלטת הממשלה לאשר אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון ואמר כי לצד האכזבה של וושינגטון "ההתנחלויות אינן עולות בקנה אחד עם החוק הבינלאומי ואינן מועילות להשגת השלום". לדבריו, "ההתנחלויות רק מחלישות את ביטחון ישראל ולא מחזקו אותו".

גם שגריר בריטניה בישראל סיימון וולטרס תקף את החלטת הממשלה: "ההכרזה על תוכניות לבניית למעלה מ-3,000 יחידות דיור בגדה המערבית מדאיגה מאוד. מדיניות בריטניה ברורה, ההתנחלויות אינן חוקיות לפי החוק הבינלאומי ומקשות על התקדמות לקראת פתרון הסכסוך הזה".

התנחלויות (צילום: AFP via Getty Images)
התנחלויות (צילום: AFP via Getty Images)

כזכור, הממשלה החליטה אמש על אישור של אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון. זאת, לאחר פיגוע הירי הקשה שאירע בכביש 1, בסמוך למעלה אדומים, בו נרצח מתן אלמליח ז"ל. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב: "בדיון שהתקיים הערב, בהשתתפות ראש הממשלה, שר הביטחון, שר האוצר והשר במשרד הביטחון והשר לעניינים אסטרטגיים, הוחלט לכנס את מועצת התכנון העליונה לאישור אלפי יחידות דיור בהתיישבות".

כמו כן, ציין כי במעלה אדומים ייבנו כ- 2,350 יח"ד, בקידר כ- 300 יח"ד ובאפרת 694 יח"ד. "יידע כל מחבל שזומם לפגוע בנו שכל הרמת יד נגד אזרחי ישראל תענה במכת מוות והשמדה ובהעמקה של אחיזתנו הנצחית בארץ ישראל כולה", הוסיף.