חבר הכנסת הטרי, זוהיר בהלול מהמחנה הציוני, שקנה לעצמו מוניטין בזכות העברית הרהוטה שבפיו, כפי שהשתקפה בשידורי הספורט המיתולוגיים שלו בתכנית 'שערים ושערים', הבטיח נאום בכורה ספקטקולרי וקיים. 
אחר הצהריים היום (שלישי) ניצב בהלול על דוכן הנואמים באולם המליאה ונשא נאום מליצי בעברית צחה, מטובל בפתגמים מהקוראן ומהתנ"ך, שיבץ בו דברי שירה של טשרניחובסקי ודברי הגות של ז'בוטינסקי וזכה אחר כך לתשבוחות מפי יו"ר מפלגתו, יצחק בוז'י הרצוג.
ח"כ בהלול פתח בציטוט פסוק מפרק מ"ב בתהלים: "כאיל תערוג על אפיקי מים כן תערוג נפשי [...] לעמוד בפניכם ולשטוח את מאוויי ואת חזוני המיוחל והנכסף שלי ושל בני עמי".

"לא באתי לקנטר ולא להתריס. לא באתי לייבש אגמים ולחצות ימים. לא באתי כדי להדביק רטייה לפצעינו אם כי כדי למצוא מזור ולתור אחרי רפואה שלמה", אמר.
"המתגנב אל ליבכם שמץ של ספק שאוהבי הארץ אנחנו? ששוחרי שלום וכבוד הדדי אנו? ששואפי שוויון ולא מדון וכידון אנחנו?", שאל את חברי הכנסת.
"איננו רוצים להיות נטע זר כאן. איננו רוצים להיות נתונים לרחמים הנכמרים עלינו מפה ומשם כבנזיד עדשים", הוסיף. "זכותנו המלאה להיות שותפים לבניינה של המדינה ללא חתירה וללא נבירה ולחיות כאבן בחבל ארץ זה בכבוד ובאהבה".
  
"אחמד טיבי, קם לך מתחרה"
 
"כאן נולדנו וכאן נולדו ילדי", אמר בהלול והציע שאיש לא יעלה על דעתו להשפיל או חלילה לעקור את ערביי הארץ מאדמתם. "אנחנו בני המקום ומוקיריו. למדנו לחיות בכפוף לתנאי המחייה הקשים יותר והקשים פחות, אך אהבת המולדת לא נגרעה מאתנו ולו לרגע", הדגיש.
בנאומו קרא בהלול לחברי הכנסת היהודים לכרות עם ערביי הארץ ברית שותפות של חיים וגורל. "העם שלי והעם שלכם סבלו. בואו נותיר את הסבל מאחור, מבלי לשכוח חלילה, כדי לבנות עתיד", הציע חבר הכנסת הטרי.
"נכון, אני וחברי מנהלים אתכם יום יום פולמוס נוקב, אך בסופו של עניין מה אנו מבקשים אם לא שוויון. שתתייחסו אלינו כאל אזרחים שווים. אין חולקים על העבודה שאחים אנחנו, מצאצאיו של אברהם אבינו", המשיך בהלול.
בנאום ציטט בהלול את ז'בוטינסקי שכתב כי אם לציבור הערבי בארץ יבואו בזמן מן הזמנים ימים רעים, אז כל הארץ תישא בעול הסבל, וסיים במילים של שאול טשרניחובסקי בשירו "אני מאמין": גם בעתיד, אף אם ירחק זה היום, אך בוא יבוא - ישאו שלום, אז וברכה לאום מלאום".
בסיום דבריו עלה לדוכן יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, לברכו ואמר: "איזו עברית". הוא הזכיר כי בהלול הונצח במערכון של הגשש החיוור כ"זוהיר אלול" והביע את ביטחונו כי הוא יטביע את חותמו בכנסת כ"זוהיר בהלול, איש ספר בר אוריין". יו"ר הישיבה, ח"כ יצחק וקנין מש"ס אמר בתום נאום הבכורה של בהלול לח"כ אחמד טיבי: "קם לך מתחרה".