עשרות ראשי ערים ורשויות מכל רחבי הארץ פנו היום (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב דחוף המבקש לתקן את "העוול החברתי שקיים מזה שנים", כלשונם, לשנות את שיטת התקצוב הקיימת של הרשויות המקומיות ולכלול אותה בתקציב 2016.



לדברי ראשי הערים והרשויות, המייצגים 56% מתושבי מדינת ישראל, "השיטה הקיימת פוגעת בשוויון ההזדמנויות שאנו מעניקים לילדינו ובאיכות החיים של התושבים". ראשי הרשויות ביקשו "לעבור לשיטת תקצוב דיפרנציאלית, שתאפשר לכל ילד במדינה לקבל מה שמגיע לו על פי צרכיו ולא על פי העיר שבה נולד".



הם הוסיפו כי הם אינם מעוניינים להקטין את תקציבי הערים העשירות ולפגוע בהן, ולכן הציעו להשאיר את כל מה שיש להן ולהעביר רק חלק מהצמיחה העתידית שלהן. לטענתם, "כך הערים העשירות לא ייפגעו, אלא רק יצמחו מעט לאט יותר, ואילו הערים העניות ייהנו מתקציבים רבים ומשמעותיים יותר לחינוך, לרווחה, לאיכות חיים ולהוצאה ממעגל העוני".



35 ראשי ערים ורשויות כבר חתמו על המכתב, וסיכמו: "זוהי העת להגביה ראות מעל בירוקרטיה ומעל פוליטיקה, ולהסתכל ישירות על האזרחים ועל טובתם. אנו דורשים כי מודל של תקצוב דיפרנציאלי ייכנס כבר לתקציב המדינה 2016 – ובהליך רב שנתי יביא לשינוי אמיתי במדינת ישראל ולצמיחה כלכלית משמעותית בעתיד".



המכתב מצטרף להצעת החוק שהנוחה של שולחן הכנסת להשקעה בערים עניות על חשבון ערים עשירות, עליה חתמו 63 חברי כנסת, ביוזמת השדולה לצדק חלוקתי בכנסת.