מליאת הכנסת תתכנס היום (רביעי) לדיון פגרה מיוחד כדי לאשר את חוק תקציב המדינה וחוק ההסדרים בקריאה ראשונה, את חוק רשות השידור בקריאה שניה ושלישית ואת חוק הטרור בקריאה ראשונה.



הדיונים צפויים להמשך עד שעות הלילה המאוחרות ובקואליציה הוכרז על גיוס כללי.


היום צפויים להיות נוכחים בכנסת 118 חברי כנסת, כאשר משורות הקואליציה ייעדר ח"כ בני בגין הנמצא בארצות הברית בנסיבות משפחתיות. הוא קוזז עם ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני).


יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ מרב מיכאלי, פנתה ליושב ראש הכנסת בבקשה להסיר מסדר היום את הצעת חוק הטרור. לדבריה "לא ראוי להביא חוק כל כך רחב היקף, כמאה עמודים, וכל כך משמעותי לדיון ביחד עם תקציב המדינה וחוק ההסדרים במשק ויש להקדיש לו יום דיונים נפרד".

הצעת החוק הממשלתית המכונה "חוק הטרור", קובעת כי העונש על עבירות טרור יוכל להגיע עד 30 שנות מאסר. העונש על סיוע לעבירות טרור יהיה זהה לעונש של מבצע העבירה. הסמכות למעצר מנהלי תקבע בחוק גם ללא הכרזה על מצב חירום. כמו כן, קובעת הצעת החוק כי הסמכות להאריך מעצר שלא בנוכחות חשוד תהפוך לקבועה.

עוד תוגדר בחוק עבירה חדשה שתאסור הזדהות פומבית עם ארגון טרור. הצעת החוק קובעת כי הגדרה של ארגון טרור תכלול גם ארגונים הומניטריים התומכים בפעילותו.

לקראת הדיון פנה המכון הישראלי לדמוקרטיה לחברי הכנסת בקריאה שלא לאשר את החוק. במכון טענו כי מדובר בהחמצה היסטורית לביטול תקנות ההגנה ולשעת חירום לבחינה מחודשת של דיני המעצר המנהלי בישראל וכי האופן שבו הוא מובא לאישור הכנסת, ללא דיון ציבורי ובצמידות לחוק ההסדרים, מונעת התמודדות עם סוגיות חשובות ועקרוניות.

במכון טוענים כי מדובר בהצעה המחוללת מהפכות של ממש בנושא ההגדרה של מהו ארגון טרור ומיהו החבר בארגון טרור, עד כדי גיחוך ועיקור המשמעות של לחימה אמיתית בטרור.

בנוסף, ההצעה מרחיבה הגדרות של ענישה על פעולות טרור, סיוע ברשלנות לפעולות טרור ובהטלת אמצעים דרקוניים כלפי חשודים בעבירות טרור. אם תאושר ההצעה לשם ההמחשה, ילד מעל גיל 12 שילבש חולצה של ארגון צדקה הנתמך על ידי חמאס ושהוכר כארגון טרור על פי החוק החדש, יוכל להיות מועמד לדין.

לדיון בנושא תקציב המדינה הוקצו שש שעות ונרשמו אליו עשרות חברי כנסת מכל הסיעות. בנוסף לכך תקיים הכנסת דיון במינויו של אופיר אקוניס לשר המדע ו החלל במקומו של דני דנון.