האם מתווה הגז יגיע בסופו של דבר לדיון בכנסת?

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתכוון להניח היום (רביעי) את מתווה הגז על שולחן הכנסת למרות שהודיע בתחילת השבוע כי לא יביא אותו להצבעה במליאה בעקבות התנגדות שר הכלכלה, אריה דרעי, לחתום על סעיף 52 גם אם המתווה יאושר בכנסת.
בלשכת ראש הממשלה הסבירו כי החלטת דרעי מייתרת את הצורך להביא את המתווה לאישור הכנסת לאחר שהוא כבר אושר בממשלה. 
גורמים בכנסת טוענים כי בכוונת ראש הממשלה לקיים דיון על המתווה במליאה ללא הצבעה. בתגובה קראה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' לרה"מ: "הימנע מהמחווה המטופשת של הבאת מתווה הגז למליאה, מבלי להצביע עליו".

"מדובר באקט ילדותי, של מי שמבין כי המתווה אינו רלוונטי כלל ועיקר נוכח המציאות החדשה שנוצרה, וכל מטרת המעשה היא להציל את כבודו האבוד של נתניהו", הוסיפה יחימוביץ'.
אמש שיגרה יחימוביץ' מכתב מפורט לנתניהו, לשר האנרגיה יובל שטייניץ ולהרגולטורים וקראה להם לא להסתפק בעיכוב המתווה אלא לבטלו.

"התגלית המצרית שומטת את הקרקע תחת הטיעון המרכזי בזכות המתווה, שהוא נימוק מדיני-ביטחוני לכאורה. דינו של המתווה להיות מושלך אל פח האשפה של ההיסטוריה הכלכלית של מדינת ישראל", אמרה יחימוביץ'. 

מלשכתו של יו"ר הקואליציה צחי הנגבי נמסר כי אין כוונה לקיים היום לא דיון ולא הצבעה במתווה הגז אולם יתכן כי המתווה יונח היום על שולחן הכנסת לצורך דיון עתידי.