נשיא המדינה ראובן ריבלין יגיע היום לפגישה היסטורית בוותיקן. זו תהיה הפעם הראשונה שריבלין יפגוש רשמית את מנהיגם של 1.2 מיליארד קתולים ברחבי העולם. בלשכת נשיא המדינה לא מסתירים את חשיבות הביקור ההיסטורי, שאמור לתרום לדיאלוג ולסובלנות הדתית בין שתי המדינות.



עיתון ההגמונים ״ל׳אוונירה״ הקדיש אתמול עמוד שלם לראיון עם נשיא המדינה. העיתון צייר את ריבלין כאדם מתון שדוגל בשוויון זכויות למיעוטים וסיפר על אהדתו של הנשיא לשפה הערבית, על השתייכותו לצופים ועל היותו צמחוני.
 
בראיון לעיתון ״לה רפובליקה״ תקף ריבלין את הפלגים הקיצוניים בישראל. ״הקיצוניים הדתיים הם הסכנה הגדולה ביותר לקיומה העצמאי של מדינת ישראל״, אמר הנשיא בראיון לעיתון והוסיף בהקשר לאירועי תג המחיר: "הדבר שמזעזע אותי כיהודי הוא שאחרי הסבל שעבר עמנו אנו יכולים לעשות דברים כאלה למישהו אחר״.
 

האפיפיור פרנציסקוס אומנם יודע כי הנוצרים בישראל אינם נרדפים כמו במדינות ערב, אך שריפת כנסיית הלחם והדגים התקבלה כאגרוף בבטנה של הכנסייה. בעקבות האירוע כלי התקשורת באיטליה ובוותיקן תקפו את חוסר הסובלנות של קיצונים דתיים בישראל ואת הסלחנות שמביעה הממשלה כלפיהם. כלי התקשורת המקומיים גם הביעו הערכה לנשיא המדינה, שביקר בכנסייה שהוצתה. 
 
״האפיפיור פרנציסקוס חש רגשות ידידות עמוקים כלפי מדינת ישראל והיהודים. אחד מידידיו הטובים הוא דווקא הרב הארגנטינאי אברהם סקורקה עמו אף כתב ספר״, הזכירו הפרשנים בעיתונות המקומית וציינו כי הרב יהיה נוכח בפגישה בין הנשיא לאפיפיור. 
 
יחד עם זאת גורמים בוותיקן טוענים כי הפגיעה בנוצרים ובנכסיהם התרבו בתקופה האחרונה בישראל ומביאים כדוגמה יחס עוין מצד פעילי ימין קיצוני כלפי הקהילות הנוצריות ואת הפחתת המימון של בתי הספר הנוצריים בישראל.
 
נשיא המדינה, שישהה באיטליה שלושה ימים, יפגוש גם את עמיתו, נשיא איטליה סרג׳יו מטארלה, ואת ראשי הקהילה היהודית במדינה.
 
הביקור מגיע גם על רקע ניסיונם של הפלסטינים לגרור את הוותיקן לעימות דיפלומטי עם ישראל באו"ם. הוותיקן והפלסטינים נהנים ממעמד של משקיפים באו"ם, ואילו הפלסטינים דורשים להניף את הדגל הפלסטיני, כמו גם את דגל הוותיקן בכניסה למטה האו"ם בניו יורק, על אף הסתייגות ישראלית.
נשיא הודו ינאם במליאה
 
בתוך כך, נשיא הודו פרנאב מוחרג'י שיגיע במהלך חודש אוקטובר לביקור היסטורי בישראל, צפוי לנאום במליאת הכנסת. אמש אישרה ועדת הכנסת בראשותו של ח"כ דוד ביטן את בקשת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לאפשר לנשיא ההודי לנאום במליאה באנגלית.
 
הנשיא מוחרג'י צפוי להתחיל את ביקורו ב־9 באוקטובר. הביקור יחל בירדן, משם יגיע הנשיא לרשות הפלסטינית, ולאחר מכן יגיע לישראל. בשנים האחרונות חלה התקרבות הדרגתית בין ירושלים לבין ניו דלהי, שבאה לידי ביטוי בשיתוף פעולה ביטחוני גדל והולך, בעיקר בתחום המלחמה בטרור.