ההסלמה הביטחונית האחרונה מלווה גם בחילוקי דעות קשים ובחילופי האשמות בתוך הקואליציה. ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף אתמול בחריפות את השרים שביקרו את מדיניותו, ובהם שרת המשפטים איילת שקד, והאשים אותם בניצול הפיגוע.



"הטענה כאילו מפקדי וחיילי צה״ל אינם מקבלים את הגיבוי הראוי מקוממת ושקרית", אמרו אתמול מקורבים לראש הממשלה, "נמאס מהניצול הציני של הפיגוע הנורא על ידי שרים בממשלה המנסים להפיק רווחים פוליטיים ולהעלות הצעות שכבר מתבצעות ממילא על ידי מערכת הביטחון".



"יש שרים שמתנהגים כמו גדנ״עים בפייסבוק ועדיין לא מבינים את משמעותה של חברות בממשלה ושל האחריות הנלווית לה. ראוי ששרים יביעו את דעתם בפורומים פנימיים וישאירו את הטיפול המבצעי בענייני ביטחון לשרים ולגורמים שאמונים על כך. אי אפשר להיות בממשלה ובאופוזיציה בעת ובעונה אחת", הוסיפו בסביבת נתניהו.



הדברים החריפים התפרסמו אתמול בעקבות ראיון שהעניקה שרת המשפטים איילת שקד לערוץ 2, ובמהלכו מתחה ביקורת על הממשלה, שבה היא עצמה חברה. "נכון, זו ממשלה שהיא לאומית, ימנית, הומוגנית, אבל יש כמה בעיות", אמרה שקד, "למשל, לא נותנים מספיק גיבוי למפקד בשטח. כשמפקד שובר מצלמה, זה לא דבר נכון לעשות, אבל להדיח אותו מיד משדר מסר לא נכון. החיילים צריכים לדעת שהם שם כדי להילחם ולהגן על האזרחים".



"הבית היהודי לא עומדת כרגע בהנהגת המדינה, אלא ראש הממשלה. הוא מאמין בשתי המדינות, אנחנו חושבים שזו טעות", הוסיפה שקד, "אנחנו מדברים לטווח הארוך על סיפוח שטחים, אני לא אומרת לעשות את זה עכשיו, אבל זו תוכנית שצריכה להיות על השולחן".



שקד גם תקפה את יו"ר הרשות הפלסטינית ואמרה: "אבו מאזן בהתנהלות שלו, נכון להיום, אחראי באופן ישיר לרצח. צריך לעשות דברים שיכאבו להם, שהם יבינו שזה לא משתלם. לדוגמה, צריך לבנות ולא להתבייש - ככה הציונות קמה", הדגישה שרת המשפטים, "צריך גם להחזיר את משוחררי גלעד שליט לכלא, זה דבר שהכאיב לפלסטינים מאוד במבצע שובו אחים".



״אבו מאזן הוא ראש הנחש״



יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הציב אמש אולטימטום לראש הממשלה נתניהו ודרש לנקוט שלוש פעולות מיידיות: "הפסקת קשירת ידי הלוחמים ומתן גיבוי למפקדים בשטח, החזרת משוחררי עסקת שליט לכלא ובניית יישוב חדש כמענה לכל פיגוע". בנט אמר: "שוחחתי ביום שישי ארוכות עם ראש הממשלה, ונעמוד על כך שזה יקרה ונעקוב אחר הביצוע".



בנט התייחס גם לתגובת מקורבי נתניהו ואמר: "ישראל נתונה למתקפת טרור בהשראת אבו מאזן. הוא אינו שותף ולא פרטנר ויש לראות בו את ראש הנחש. הגיע הזמן למעשים".



במקביל נשא שלשום יו"ר הרשות הפלסטינית דברים ברמאללה בתום ביקורו בארה"ב, אך לא הזכיר את הפיגוע שבו נרצחו בני הזוג הנקין. אבו מאזן השתתף בקבלת פנים רשמית במוקטעה, לרגל שובו מדיוני עצרת האו"ם בניו יורק.



בנאומו אמר כי הוא מחויב לכל מילה שאמר באו"ם וכי יפעל ליישם את דבריו. בנוסף לכך, הוא קרא לישראל לשחרר את 30 האסירים שהיו אמורים להשתחרר בפעימה הרביעית שבוטלה.



"כשהנפנו את הדגל בגינת האו"ם נזכרתי בילדים השהידים שנפלו כשהניפו את הדגל במקומות שונים במולדת", אמר ראש הרשות הפלסטינית, "אנחנו לא שוכחים את האסירים שלנו בבתי הכלא ולא נשכח אותם. ציינתי אותם בנאום שלי, והם בראש סדר העדיפויות שלנו".