ישראל דוחה את החלטת אונסק"ו היום (רביעי) שאישרה את ההצעה הפלסטינית באופן מרוכך, לפיה גינתה את ישראל על כך שהיא "לא מצליחה להגן על אתרי מורשת" אך הוציאה ממנה ברגע האחרון את הסעיף שמחשיב את הכותל כחלק מאל-אקצא.



"ישראל דוחה לחלוטין את ההחלטה השערורייתית של הועד המנהל של אונסקו. זו החלטה מגוחכת, המוסיפה שמן למדורה אותה הציתו הפלסטינים", כתבו בהודעת משרד החוץ מטעם ישראל.

"ההחלטה היא צעד נוסף בדרך של הניסיון הפלסטיני לעוות את ההיסטוריה", הוסיפו, "ראינו את יחסם של הפלסטינים למקומות קדושים כאשר שרפו את קבר יוסף וכעת הם מנסים להמשיך במסע ההסתה המסוכן".

"קשריו של העם היהודי למקומות הקדושים לו הם עמוקים ולא ניתנים להתרה. אף החלטה של אונסקו לא תשנה זאת", סיכמו בישראל.
ההחלטה "מגנה בחריפות את הדיכוי במזרח ירושלים לאחרונה, ואת כשלונה של ישראל בהפסקת החפירות והעבודות המתמשכות במזרח ירושלים, ובייחוד סביב העיר העתיקה". היא גם קוראת ל"שיקום מידי של בתי ספר, אוניברסיטאות, אתרי מורשת תרבותית, מוסדות תרבות, מרכזי תקשורת ומקומות פולחן שנהרסו או נפגעו על ידי המלחמות הישראליות העוקבות בעזה".
בעקבות לחצים דיפלומטים והודעת גינוי של מנכלית אונסק"ו אירינה בוקובה, חזרו בהם הפלסטינים מהרצון שיכירו בכותל כחלק מאל-אקצא, כאשר רוסיה, סין וקובה, שבדרך כלל נוטות לאהוד את הפלסטינים, הסתייגו מההחלטה הזו. בדיון הצביעו בעד ישראל ארה"ב, גרמניה, צ'כיה, הולנד, אסטוניה ואנגליה. שבדיה, שבדרך כלל תומכת בפלסטינים, נמנעה מלהשתתף. 
מנכ"לית אונסק"ו: "הכרה בכותל כקדוש לאסלאם תבעיר את השטח"
אתמול קיבלה ישראל תמיכה מפתיעה, לאחר שמנכל"ית אונסק"ו, אירינה בוקובה, פנתה לוועד המנהל של הארגון בבקשה לדחות את ההצבעה על הצעת הפלסטינים להכיר בכותל המערבי כמקום קדוש לאסלאם. בוקובה נימקה את הבקשה בכך שההצבעה עלולה להבעיר את המזרח התיכון עוד יותר.
"יש לכולנו אחריות לקבל החלטות שמקדמות דיאלוג סובלנות ושלום", כתבה בוקובה לחברי הוועד שמצביעים על ההצעה הפלסטינית.
ההודעה הגיעה לאחר שבוקובה נפגשה עם שגריר ישראל לאונסק"ו, כרמל שאמה הכהן, ולאחר מכן עם השגריר הפלסטיני ודרשה שירכך את הטקסט העולה להצבעה, אך הפלסטינים סירבו.
שאמה הכהן אמר ל"מעריב אונליין" כי הפעם מדובר בדינמיקה שונה: "הפלסטינים החריפו את הטקסט של ההחלטה ביחס לקודמות ועכשיו רוצים גם בעלות על הכותל. הדבר מעורר התנגדות גם אצל מדינות מובהקות שלא תומכות בנו. בין מדינות אירופה, למעט מדינה אחת, אמרו שאם הפלסטינים לא ירככו את ההחלטה הן יתנגדו. אנחנו ממשיכים במאמצים הדיפלומטים עד הרגע האחרון".