על רקע תקיפת ישראל ברצועת עזה, בעקבות שיגור הרקטה שפגעה בעיר שדרות, התראיין היום (חמישי) שר החינוך נפתלי בנט לניסים משעל ודרור רפאל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", והתייחס להתעצמות חמאס ברצועה: "חמאס ממשיך לחפור מנהרות בכל הכוח והעוצמה, לפעמים במשמרות מסביב לשעון. אני לא רוצה לתאר מה שאנחנו עושים בצד שלנו, אבל אנחנו לא יושבים על ידינו. אנחנו פועלים. בכל גבולותינו, בלבנון, בסוריה, בסיני ובעזה, כדאי שהאויבים שלנו יידעו, שאם הם יפנו אלינו קנה, דמם בראשם. זו הצורה הנכונה להתנהל וככה אנחנו נמשיך להתנהל".
כמו כן התייחס השר לפרסום אמש בחדשות ערוץ 2, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו רצה לפטר את נפתלי בנט ואביגדור ליברמן במהלך צוק איתן: "אני לא פרשן של ראש הממשלה, תשאלו אותו. ב'צוק איתן' ירדתי הרבה מאוד ל'שטח' כדי לקבל אינפורמציות שלא קיבלנו במסגרת הקבינט. זה לא סוד שב-30 ביוני הבאתי לשם את התוכנית להשמדת המנהרות, שבסופו של דבר ביצענו באיחור ניכר. הייתי עושה את אותו הדבר היום, אני חושב שזו חובתי כחבר קבינט לרדת לשטח ולקבל אינפורמציות. לו במלחמת יום הכיפורים, אחד השרים, לקראת המלחמה, היה יורד ורואה את מצבורי הטנקים על הגבול, יכול להיות שהתמונה הייתה נראית אחרת".
 



 

השר הגיב לרעיון של ראש ממשלה להעביר את ישראל למשטר נשיאותי, ואמר: "בכל מדינה, כשאתה פוגש את הפוליטיקאים, הם מקטרים על שיטת המשטר. אני הגעתי למסקנה שמי שרוצה למשול, יכול למשול פה במדינת ישראל. כשר חינוך אני לא מרגיש שמישהו קושר את ידיי, לא מערכת המשפט ולא החשבים, אם אתה נחוש ואתה יודע מה אתה רוצה להשיג, אף אחד לא יעצור אותך. אני לא רואה שום בעיה במשילות".

 

על ועדת ביטון: "זו לא מתנה ל'מזרחים'"

בהמשך הראיון התייחס לסערה הגדולה שעוררו מסקנות ועדת ביטון ששר החינוך אימץ את מסקנותיה, עורר סערה גדולה, ובנט הבהיר: "אני לא בא לשנות את ההיסטוריה. לא הולך להיות מקצוע לימודי יהדות ספרד. מה שכן, כשלומדים על היציאה מחומות ירושלים, כולם יודעים לשלוף את 'משכנות שאננים', אבל אף אחד לא מדבר על 'מחנה ישראל' של המוגרבים. מדברים על פרעות קישיניב ולא על פרעות אוג'דה. אני לא ידעתי. אני, נפתלי בנט, לא ידעתי שמרבית מתיישבי הנגב והגליל, 80 אחוזים מהם הם יוצאי צפון אפריקה. אני רוצה שכל ילד במדינת ישראל יכיר את הסיפור הציוני המלא, זה הכל. אני רוצה להדגיש שזו לא מתנה ל'מזרחיים', זו לא מתנה לעדות ספרד. זו מתנה לכל עם ישראל. כמו שהשואה היא אירוע שקרה לעם היהודי ואנחנו לא עושים הפרדה. כולם צריכים ללמוד את זה. וככה, את ההיסטוריה שלנו המלאה, כל ילד במדינת ישראל צריך ללמוד, כי אנחנו עם אחד".
על המחסור החמור באלפי מורים ערב פתיחת שנת הלמודים, אמר השר: "יש פה בעיה ולכן אני מטפל בה", ענה השר. "זה לא מפתיע אותי. מדובר בעיקר בתחום המתמטיקה והאנגלית, יש מחזור כרוני במורים. אני לא אגיד שמשכורות המורים הן אטרקטיביות. בשנים האחרונות הן עלו, אבל אני לא יכול להגיד שמישהו יבוא למערכת החינוך בשביל הכסף. התנאים הם לא קלים. אני לא אצייר שהכל גן עדן. תמיד אנחנו במחסור".

נפתלי בנט וארז ביטון, ארכיון