הפגנת התמיכה בראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהתקיימה אתמול בגני התערוכה בתל אביב, הפכה מהר מאוד לסערה וביקורת על השמאל ועל התקשורת הישראלית, כשראש הממשלה טען כי קיים ניסיון ליצור לחץ על היועץ המשפטי לממשלה לכתב אישום כנגדו. איילה חסון ובן כספית, שעלה לשידור בתוכניתה של העיתונאית ב-103FM, פתחו את התוכנית עם חוויות מהכנס אמש: "היה מאד מעניין אתמול, מצד אחד היה הפנינג עם מוזיקה משמחת ומצד שני הייתה אווירה טעונה מאד. רצו לעשות עם העיתונאים סלפי אך הייתה תחושה שרוצים 'לדקור אותנו', כמטאפורה כמובן" אמרה חסון.



בן כספית התייחס לדברים הקשים שאמר נתניהו בכנס ואמר: "הוריי הגיעו מ'הליכוד' וכיום אני מזוהה עם הצד ה'אנטי ביבי'. כל אחד מהמועמדים האחרים ב'ליכוד' יכול להחזיר אותי להצביע למפלגה אך הבעיה היא שנתניהו מנסה לייצר קשר בין עצמו כחשוד לבין הימין הפוליטי בישראל. זה אותו ראש ממשלה שאנשי עמונה מחכים שיבנה להם יישוב, ששחרר הכי הרבה מחבלים בדורנו, שלא חזר בו מנאום בר אילן".

בהפגנות מול ביתו של מנדלבליט ישנם שלטים שקראו שנתניהו אשם עד שיוכח חפותו


"זהו שלט מטומטם. אני מכיר את מי שמארגנים את המחאות וגם מני נפתלי הוא ליכודניק בעצמו. הפעילים במחאה טוענים שהשלט הזה הושתל בכלל. השלט לא רלוונטי. אין במדינה הזו מישהו שהוא אשם עד שהוכח חפותו. ההפגנה מול בית של היועץ המשפטי נולדה כשנוצר רושם שרשויות האכיפה לא עושות דבר מול שטף המידע שהגיע אליהם על ראש הממשלה. בכנס אמש שמעתי שטענו כי נתניהו נרדף מיומו הראשון, מדובר באוסף של שקרים. כמעט כל משפט בנאומו של נתניהו היה שקר. אף אחד לא פתח נגדו בחקירה, אף אחד לא פתח נגדו בבדיקה, נתניהו ישן בשקט בכהונתו הראשונה".



איך יכול להיות שלבני פעלה עם מוזס והנושא לא נבדק? איך גורמים מסוימים נחקרים בפרשות מסוימות ואחרים לא?


"כל מי שיש לגביו מידע צריך להיחקר. הקונספט בו הפוליטיקאי צועק 'זה לא רק אני' הוא לא מקובל עליי. אם יש להם אינפורמציה שיביאו אותה למשטרה. לטעון כי ציפי לבני קיבלה טובות הנאה זו לא טענה רצינית. איפה הראיות? אני בעד חקירה. זה כמו שאולמרט צעק 'לא רק אני קיבלתי כספים'. כל פוליטיקאי שיש נגדו ראייה צריך להיחקר. כל משפטן ששמעתי אמר לי כי על פי התמלולים של נוני וביבי בלבד כבר ניתן לטעון לשוחד נגד נתניהו.



"הכל תלוי בכמה דברים: מה אמר אדלסון לשוטרים ועל כך שסיפר כי נעשתה אליו פניה בנוגע למוספים, מה אמר ארי הרו בחקירה ומה אמר עמוס רגב שפוטר. אם יוכיחו שנתניהו אכן החל פעולה, ליועץ המשפטי לא תהיה ברירה אלא להגיש כתב אישום". עוד הוסיף: "אני חושב שעד מדינה הוא מאד משמעותי. היחסים עם ארי הרו היו מאד דומים ליחסי אולמרט ושולה זקן. כשהאיש עם הכסף הולך למשטרה ומספר לה על הכל זה כבר נתון מאד משמעותי. מהרגע שארי הרו חתם בבלפור נפל דבר בנושא חקירות נתניהו".






עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן