פרסום ראשון: לבית הדין של הליכוד יוגשו מחר עתירות אישיות נגד כמה מהפעילים הבולטים של "הליכודניקים החדשים", ובהם ליאור מאירי וירון בן נון, בדרישה לבטל את התפקדותם למפלגה במסגרת המאבק נגדם עליו פורסם לראשונה במעריב סופהשבוע. לעתירות יצורפו קטעי וידיאו וצילומים שמראים את ראשי הקבוצה במהלך הפגנות בפתח תקווה נגד היועץ המשפטי לממשלה וגם פוסטים שמעידים לדברי העותרים על כך ש"הליכודניקים החדשים" מבקשים להשתלט על הליכוד מבפנים ולהפיל את ראש הממשלה בנימין נתניהו.



כזכור, שלשום פורסם בלעדית במעריב אונליין כי הליכוד עצר את האפשרות להתפקד למפלגה באמצעות האינטרנט כדי להקשות על הליכודניקים החדשים להמשיך ולהתפקד. לטענת הקבוצה עד כה הם פקדו כ-12,000 איש.



אחד מיוזמי העתירה כתב היום בקבוצת וואטסאפ פנימית של הליכוד כי "ראשי 'הליכודניקים החדשים' התרברבו היום שאם נוציא אותם מהדלת הם ייכנסו מהחלון. אז קודם נידאג להוציא אותם מהדלת ואז ניראה מאיזה חלון הם יצליחו להיכנס".



בליכוד בוחנים, מלבד עתירות, גם שורה של צעדים נוספים נגדם כמו הקמת ועדות קבלה וצעדי חקיקה שונים. היוזמה לוועדות קבלה היא של יו"ר הקואליציה דוד ביטן שקבלה את ברכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מועמדים המבקשים להתפקד למפלגה יעברו ראיון אישי בכוונה לברר את כוונותיהם האמיתיות.



הליכודניקים החדשים מצדם, מתכוונים להאבק בכל האמצעים נגד הניסיון בליכוד להתפקד לשורות המפלגה. “אם יזרקו אותנו מהדלת נכנס דרך החלון", אמר היום ליאור מאירי, מראשי הקבוצה. לדבריו עד כה פסלו בליכוד רק 572 טפסים של מתפקדים מקרב הליכודניקים החדשים שהתגלה כי התפקדו גם למפלגה נוספת בניגוד לטענות שהשמיעו גורמים בליכוד כי מדובר בכ-2500 טפסים שלהם שנפסלו.



 


הבוקר פורסם במעריב כי בעקבות בדיקות שנעשו מול רשם המפלגות www.maariv.co.il/news/politics/Article-595610www.maariv.co.il/news/politics/Article-595610 שהתברר כי התפקדו גם למפלות אחרות, וזאת בניגוד לחוק, מתוכם טענו בליכוד 2500 הם של ליכודניקים חדשים.

בתוך כך היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי לוי, מסר חוות דעת לפיה "לליכוד זכות לנקוט בכל האמצעים הנדרשים, כדי למנוע  התפקדות מניפולטיבית לתנועה של מתפקדים חדשים, שאינם מזדהים עם מטרות הליכוד”.

"התפקדות מניפולטיבית מהווה  עבירה על דיני המפלגות, על חוק העונשין והיא סותרת את חוקת הליכוד. מדובר במניפולציה שבאמצעות המתפקדים מבקשים לקבל במירמה את הזכות לבחור ולהיבחר למוסדות הליכוד ולבחור את מועמדי הליכוד לכנסת ובדרך זאת לנסות להשתלט על הליכוד שלא כדין".

ליאור מאירי, מראשי "הליכודניקים החדשים" אמר היום:"אני מצביע מחל, המטה מצביע מחל, האנשים שמתפקדים אלינו הם לאומים ליברלים. כל הניסיון להדביק לנו שמאלנות הוא מגוחך. הוא חלק מהמחלה שנדבקנו בה בשנים האחרונות שכל מה שהוא לא ביטן או נתניהו הוא שמאלן".