שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, טענה לפנות בוקר (ראשון) בוועידה השנתית המרכזית של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית IAC כי "אנו בפתחו של עידן חדש לישראל באו"ם". מלבד זאת, היא ציינה כי "אנו מפצירים עכשיו בעולם להתמודד עם כובד האיום שמטיל המשטר האיראני לא רק בכמות הצנטריפוגות שברשותו אלא גם במספר המחבלים שהוא מממן ומספר מבחני הטילים שהוא מבצע".



בנאום שנשאה בפני אלפי משתתפי הכנס, לקול תשואות רמות מהקהל ואהדה רבה, אמרה השגרירה כי "אין זה סוד כי האו"ם הנו מקום עוין עבור ישראל, אך מה שראיתי טרם כניסתי לתפקיד השגרירה באו"ם הייתה תקופה מבישה שבה ארה"ב הפכה לחלק מאותה עוינות. היה זה בדצמבר האחרון, כמעט חודש לפני התמנותי, שארצות הברית עמדה ואפשרה, יש שיאמרו אף עודדה, את מועצת הביטחון להעביר את ההחלטה 2334".



לטענתה, "החלטה 2334 קבעה שההתנחלויות בשטחים אינן חוקיות והועברה ברוב של 14 מתוך 15 המדינות החברות במועצת הביטחון מבלי שארה"ב מימשה את זכות הוטו שלה".



מועצת הביטחון של האו"ם. "מקום עוין לישראל". צילום: רויטרס
מועצת הביטחון של האו"ם. "מקום עוין לישראל". צילום: רויטרס



היילי אף הדגישה כי בנושא ההתנחלויות קיימת שונות בתפיסה בין ארה"ב לישראל, אך "מדובר בחילוקי דעות בין חברים". בתוך כך, היא הוסיפה כי "הימים בהם ישראל מצויה במוקד הביקורת של האו"ם חלפו", והצהירה שלאורך כהונתה היא "כאן כדי לבשר לעולם שישראל לא עומדת לבדה".



היילי הוסיפה לתאר כיצד בדרכים שונות, החל מהמאבק ברשימות השחורות להחרמת חברות ישראליות ועד להחלטת ארה"ב לפרוש מ-UNESCO, מדינתה נלחמת בהטיה האנטי-ישראלית ששוררות באו"ם יום-יום. לדבריה, "אני אופטימית לגבי השינויים שמתרחשים בתרבות של האו"ם. ההתנפלויות כנגד ישראל לא חדלו כמובן, אך אנו מבחינים בירידה ניכרת בתדירותם. ובכל המקומות בהן ההכפשות עדיין נשמעות, ארה"ב ממנפת את כוח השפעתה בכדי לחולל מהפך משמעותי".



בנוסף, היא התייחסה למדיניות החדשה של ארצות הברית בנוגע לסנקציות על איראן: "פעילותו של הנשיא טראמפ השיבה את ההסכם האיראני חזרה לשולחן המו"מ. בזכות כך הרבה התוודו להתנהגות המסוכנת של איראן שהעולם התכחש לה עד כה רק בכדי לשמר עסקה פגומה. אנו מפצירים עכשיו בעולם להתמודד עם כובד האיום שמטיל המשטר האיראני לא רק בכמות הצנטריפוגות שברשותו אלא גם במספר המחבלים שהוא מממן ומספר מבחני הטילים שהוא מבצע".



ריבלין. שלח סרטון מצולם. צילום: מרק ישראל סלם
ריבלין. שלח סרטון מצולם. צילום: מרק ישראל סלם



לכבוד הכנס שלחו השנה הן נשיא המדינה והן ראש הממשלה סרטוני ברכה שישודרו לקהל הגדול שהיגע. בדברי הברכה של הנשיא מאמש, אמר ריבלין כי "הארגון מהווה גשר חשוב ששומר על הקשר בין שתי המדינות. וכי בעשר השנים האחרונות הצליח הארגון לגדול ולהיות אחד מהארגונים החשובים ביותר כיום הפועלים לחיזוק הזהות של הקהילה הישראלית-אמרקאית בארה"ב".



לצד ניקי היילי, מבין הדוברים הנוספים שהגיעו לכנס השנה: שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט (שיישא דברים במהלך יום ראשון), סגנית משרד החוץ ח"כ ציפי חוטבלי, שגריר ישראל באו"ם דני דנון, ח"כ ויו"ר סיעת המחנה הציוני מירב מיכאלי, שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר, דר' דורי גולד, השגריר לשעבר דניס רוס, פרופסור דן אריאלי, רון פרוסור, הכנרת מירי בן ארי, דר' רות קלדרון, יזמי הייטק ישראלים-אמריקאים מובילים, פילנתרופים, סטודנטים ובני נוער, ראשי הפדרציות ונציגי הארגונים היהודים אמריקאים הגדולים.






.