נשיא המדינה ראובן ריבלין עמד בימים האחרונים תחת מתקפה של פוליטיקאים בעקבות החלטתו שלא להעניק חנינה לאלאור אזריה. היום (שלישי) הוא זכה למילות עידוד ותמיכה מהשרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, במהלך טקס בבית הנשיא לציון היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים. "אדוני הנשיא, בימים אלו אתה נמצא בעיצומה של מתקפה אלימה, ברוטלית, פוגענית ומסוכנת, מתקפה מסוכנת לחוסנה של החברה הישראלית", אמרה גמליאל.



"דווקא עכשיו", הוסיפה השרה, "אבקש לצטט מנאומך הראשון עם כניסתך לתפקיד נשיא המדינה, נאום אשר חרטת על קירות בית זה למאבק בלתי מתפשר  באלימות הפושה על כל גווניה בחברה הישראלית: 'אסור שנשתוק מול כל סוג של אלימות, זוהי לא רק הבעיה של אדם זה או אחר, זוהי בעיה של כולנו. אנחנו רואים אותה צומחת סביבנו, אנחנו חשים אותה גדלה בחברה ועלינו מוטלת החובה לעצור אותה. במקום שיש בריונות נדרוש סובלנות, במקום שבו מרימים יד להכות אנחנו נושיט ידנו לחיבוק. לא הייתה ולא תהיה סובלנות לאלימות'". 

גמליאל הוסיפה ואמרה כי "עמידתך כאן איתנו, כבוד הנשיא ורעייתך, ביום חשוב זה, רלוונטית מתמיד ומהווה מסר חשוב מאין כמותו למלחמה בלתי מתפשרת באלימות מכל סוג שהוא".

הנשיא: "האלימות נגד נשים פוגעת גם בגברים"

באירוע עצמו, הוענקו תעודות הוקרה לארגונים ופרטים על עשייתם למען נשים שסבלו מאלימות. התעודות הוענקו לאלכס לוין, מייסד הועד למלחמה באלימות המינית והסחר בבני אדם אשר פועל להחבאתם של קורבנות מעגל הזנות, ארגון "תאיר" - מרכז סיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, ודבי גרוס, מייסדת ומנהלת ארגון "תהל" – מרכז סיוע לנשים וילדים דתיים. עוד השתתפו באירוע מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי אבי כהן, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה אוה מדז'יבוז, יועצות לקידום מעמד האישה ברשויות המקומיות, אנשי מקצוע העוסקים בתחום ועוד.

נשיא המדינה התייחס לקמפיין ME TOO ואמר כי "חשוב כל כך, פרץ חומות של שתיקה ועורר הדים". לדבריו, "רוב ההדים היו תומכים, שותפים ומשתפים, מבינים, רתומים למאבק החשוב. אבל היו גם הדים אחרים, מאשימים, מתכחשים, משתיקים ומשתקים. לרוב היו אלה טענות כי הקמפיין מכליל את כל הגברים, ומעמיד אותם באופן תמידי כמטרידים וכמתקיפים. אין טעות גדולה מזו. אני מאמין שאין כאן משחק סכום אפס בין נשים וגברים. אני מאמין שהאלימות נגד נשים פוגעת בכולנו, גם בגברים. היא פוגעת בנו כחברה. ועלינו, על כולנו למנוע אותה, להילחם בה, לחשוף אותה ולדכא אותה - כן, לדכא את האלימות הזו. כן, גם בדרכים לא נעימות ולא מנומסות".

ריבלין אמר עוד, כי "מרבית האלימות כלפי נשים לא צונחת לה מהחלל או מגיחה ממעמקי הים. האלימות הזו ברובה המוחלט, מגיעה מצד גברים. ולכן צריכה להיות לנו שותפות מוחלטת במאבק הזה. אין שני צדדים למשוואה. על כולנו, כולנו, גברים ונשים כאחד, ליטול חלק במאבק הזה. היום הזה הוא איננו יום העצמה נשית, או יום שעוסק בנשים בלבד. זהו יום שעוסק בתיקונה הראוי של החברה. תיקון שצריך לבוא מכלל החברה על כל גווניה ומגדריה. תיקון שיתחיל מחינוך ראוי לנערים ולנערות, וימצא את ביטויו במשפט ובביטחון, בכלכלה ובתקשורת, בפוליטיקה ובתרבות. בחדרי הישיבות ובפינות הקפה, במרחב הפרטי והציבורי".

השרה גמליאל אמרה כי "ביום הזה, אנחנו קוראות בקול ברור - לא עוד, גוף האישה אינו הפקר. אנו בפתחו של עידו חדש, בו נתווה את הגבולות המוסריים שלנו כחברה. קידום התכנית הלאומית למניעת הטרדות מיניות ובחינה מחדש של תקופת ההתיישנות בעבירות מין, הוא מהלך שיוביל לשינוי סדרים בחברה הישראלית. הכלל הוא פשוט, אפס סובלנות למטרידים ולהטרדות מיניות".