דיון סוער בוועדת הפנים של הכנסת, שדנה היום (שלישי) בחוק ההמלצות, שמטרתו לאסור על המשטרה לסכם את תיק החקירה. במהלך הדיון הורחקו שני חברי כנסת מאופוזיציה. היו"ר, ח"כ דודי אמסלם, הודיע בתחילה כי לא תתקיים הצבעה היום וכי הדיון הוא ענייני. יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון, טען כי היו"ר מבקש לעשות מחטף ולאשר את החוק לקריאה ראשונה במהירות. הטונים עלו ויו"ר הוועדה הורה להוציא אותו מהחדר. ח"כ תמר זנדברג (מרצ) הפנתה שאלה אל פרקליט המדינה. היו"ר ביקש ממנה להפסיק ומשלא הסכימה הוציא גם אותה.

בדיון השתתף פרקליט המדינה, שי ניצן, שמתנגד לחוק. "אני רוצה להגיע לחקר האמת והמלצת המשטרה חיונית לכך", אמר ניצן, שסיפק נתונים לגבי מידת הקושי של הפרקליטות לקבל חומרי חקירה בלי המלצות בשל ריבוי התיקים. "תיק נחקר על ידי המשטרה והחוק קובע שמקרים חמורים, בעיקר בפשע, עוברים לפרקליטות. "מדי שנה אנחנו מקבלים 35-30 אלף תיקים מהמשטרה", אמר. לדבריו, "40% מהתיקים שמגיעים אלינו מגיעים עם ההמלצה. בחלק מהתיקים הם לא מגיעים עם המלצה". 

אמסלם: "למה היא לא ממליצה בחלק מהתיקים?

ניצן: "יש תיקים שלהם ברור שאין להם תשתית. יש תיקים שהם אומרים שיש להם תשתית. נדיר שאנחנו חושבים נגד המלצת המשטרה לגנוז תיק" .
לדברי ניצן, 15 אלף תיקים מסגרים בשל חוסר עניין לציבור. כ-8,000 נוספים "אנחנו סוגרים למרות שהמשטרה לא המליצה. רק ב-3500 תיקים אנחנו מחליטים להגיש כתב אישום מתוך כלל התיקים המגיעים עם המלצות. מדובר בסה"כ ב-20%".
פרקליט המדינה התייחס לבעייתיות שבסוגיית המלצות המשטרה: "מצד אחד יש אינטרס שהציבור ידע מה קורה בתיקים חשובים. מצד שני, יש אינטרס כבד משקל שהמלצת משטרה לא מחייבת ולעתים לא מתקבלת ואם אדם הולך עם הידיעה שהמשטרה ממליצה להעמיד נגדו כתב אישום ובמשך כמה חודשים הוא מסתובב עם הידיעה הזאת". לדבריו, "ההנחיה של היועמ"ש קובעת שאסור לפרסם את ההמלצה. למעט במקרים שהיועמ"ש או הפרקליט סבורים שיש מקום לפרסם את ההמלצה בציבור ואנחנו מאשרים את הנוסח".