בצל ההסלמה הביטחונית ואחרי שגינה את הפיגוע בטיילת תל אביב בו נרצח תייר איטלקי ונפצעו שבעה אחרים התראיין היום (ראשון) יו"ר רע"מ חבר הכנסת מנסור עבאס ב"כאן ב'" והתייחס לגל הפיגועים.

"זאת המציאות שאנו חיים בה, בנוסף להתמודדות היום יומית צריך להתחיל למצוא פתרונות אחרים, לנסות לפלס דרך אחרת, אולי להשכין שלום, ושלא נזכה לאלימות, פיגועים, התקפות ושום דבר. צריך לתת פתרונות יסודיים לדברים שאנו חווים", אמר עבאס בפתח דבריו. 

לאחר מכן התייחס לטענה לפיה הפיגוע הטיילת בתל אביב הוא למעשה תאונה ואמר: "חקר האמת והעובדות יניחו את הדעת של כל הצדדים מה שלא יהיה, זה אירוע מצער, ואם זו תאונה או שלא הייתה כוונה גם זה מצער. אנו משתתפים בצער המשפחה של התייר האיטלקי ומאחלים החלמה לפצועים, אבל אם אנו רוצים להסתכל קדימה חשוב שהגופים הרלוונטיים ימצו את החקירה, שנדע את האמת. יכול להיות שיש מידע בידי המשטרה או גופים אחרים שאין לנו כרגע, חשוב לשתף את הציבור, אם יש אמון בסיסי, קל לנו להתמודד עם האירועים".

זירת הפיגוע בתל אביב (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

על העימותים בהר הבית אמר עבאס: "אני מקווה שאנו בימים האלו יוצאים מהאירועים האלו, היו תמונות קשות, יש טעויות שנעשות, החלטות שגויות, אבל זו המציאות, כל הזמן אנו תקועים שם בניהול האירועים, ואף אחד מאיתנו לא מחשב מסלול מחדש, איך אפשר לנהל את זה אחרת".

על האופוזיציה אמר יו"ר רע"מ כי "זו הייתה שיטה, ובחרו בדרך הקלה, לא לקחו אחריות, חשבו שאנו נמצאים במציאות מורכבת, והיום הם מתמודדים עם זה, ומתחבאים מאחורי משפטים פה ושם, אין פה יושרה פוליטית. אני לא יודע אם יש אזרח במדינת ישראל שמאמין לתעמולה הזו, יש כאן זלזול באינטיליגנציה של האזרחים, הם יכולים להגיד מה שהם רוצים, דווקא הם היו צריכים לברך על התהליך שהובלנו, של מפלגה ערבית שהולכת בדרך לשותפות ולהוות קשר לשלום וקשר בין האזרחים, והיום באופוזיציה ההתנהלות שלנו מנסה לקרב בהקשר של ההפיכה המשפטית אנו קוראים להידברות ולהסכמה רחבה. מצער מאוד שאין אנשים הגונים, יכול להיות שיש אנשים הגונים, אבל הם לא יוצאים ומדברים, יש משבר ערכי בפוליטיקה הישראלית, חובתנו להציג קו אחיד שהוא שומר על ערכיות ועל מוסריות ועקרונות בנוסף להתנהלות פוליטית סבירה".

הוא הוסיף כי "אנו שומרים על קשר שוטף ומתייעצים אחד עם השני, אבל בימים האחרונים לא הייתה שיחה ספציפית על האירועים. העובדה שלמרות כל ההתקפות, כל עוד מתקיפים אותך ומאשימים אותך, אתה בוגד וכופר בעיניהם, זה אומר שאתה נמצא במקום טוב יחסית, אנחנו מרגישים את זה היום ברחוב, אחרי שעברנו את הטלטלה הזו, היינו צריכים לתת עוד כוח לקואליציה ההיא, היא נתנה תקווה, אלא העניין היה שיש תקווה, שיש דרך שבה אפשר להתנהל ולהביא פתרונות, אי אפשר להביא פתרונות בבת אחת".