יו"ר רע"מ מנסור עבאס הזהיר אמש (שישי) בריאיון ל-i24NEWS מפני הניסיונות של חמאס להשפיע על ערביי ישראל: "זו קטסטרופה גדולה, לא פחות מזה. עצם המחשבה על גרירת ערביי ישראל למעשי אלימות מכל הסוגים – תביא לאסון חדש. עלינו לחזק את החברה הערבית שלא ללכת לכיוון הזה. אנו מבקשים מכל המנהיגים הפלסטינים לא להתערב בענייניו הפנימיים של העם הערבי הפלסטיני, שהם אזרחי ישראל".

בהמשך, ח"כ עבאס לא שלל את האפשרות להצטרף לממשלת נתניהו, אולם ציין כי "ההרכב הנוכחי של הממשלה מונע את השתתפותנו, אלא אם יחול בה שינוי. היינו בעבר חלק מהקואליציה ואנחנו עשויים להיכנס לכל ממשלה בעתיד. אני רוצה לבנות שותפות אמיתית בין ערבים ליהודים בישראל שתסלול את הדרך לשלום באזור".

מנסור עבאס  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90,יונתן זינדל פלאש 90,אלכס קולומויסקי, פול , יש עתיד , דוברות רע''מ , מרק ישראל סלם , יונתן זינדל, פלאש 90)
מנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90,יונתן זינדל פלאש 90,אלכס קולומויסקי, פול , יש עתיד , דוברות רע''מ , מרק ישראל סלם , יונתן זינדל, פלאש 90)

"העמדה המדינית שלנו היא שחייב להיות שלום, סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל. הקרב שלנו הוא לא רק על זהותה של ישראל, אלא על הזהות שלנו בתוכה. דרישה זו מחייבת את כולנו לנטרל את האלימות בכל צורותיה ולעסוק בתהליך השלום. הכרה ביהדותה של המדינה היא הדרך לסיים את הכיבוש", ציין.

"יש מסע הסתה נגדי כדי להכתים את תדמיתי ואת תדמית התנועה האסלאמית. כניסתי לקואליציה שברה את מעגל הבידוד וההדרה שנמשך עשרות שנים נגד ערביי ישראל", טען עבאס ובנוסף  הפנה אצבע מאשימה לחבר הכנסת איימן עודה ואמר כי הוא "פשט רגל מבחינה מוסרית".