האם עלינו להיות מופתעים מההתקפה הברברית על מערכת המגזין "שארלי הבדו"? בכלל לא. האירוע הקשה הזה הוא ההמשך ההגיוני היחיד של סדרה מתמשכת של אירועים דומים. זה בלתי נסבל. אבל זה קורה ויכול לקרות רק במדינה שנותנת לאנשים לצרוח "מוות ליהודים", כמו בקיץ האחרון. כאן הכול הופך להיות מותר. זו בושה.



חבר קרוב, שנושא בתפקיד בכיר במשטרה כאן בצרפת, סיפר לי על הדרך שעוברים הטרוריסטים והאימונים שלהם בעיראק, בסוריה ובאפגניסטן. יש תאים של טרור בכל רחבי אירופה. צריך להתחיל להתמודד עם המציאות החדשה. יותר ויותר צעירים ברחבי צרפת ואירופה הולכים אחרי רעיונות קיצוניים.



התיאורטיקן של אל־קאעידה, אבו מוסעב א-סורי, שנהרג בחלב השנה, כתב מדריך לג'יהאדיסטים. הספר, בן 2,500 עמודים פורסם בשנת 2005 והפך ללהיט בקרב צעירים מוסלמים ביבשת. מתואר שם כיצד אפשר להוביל את אירופה לעבר מלחמת אזרחים. הוא מדבר שם על התקפות בסגנון ה-11 בספטמבר, וגם על התקפות בסדר גודל קטן אך קטלני, כמו ההתקפה על המוזיאון היהודי בבריסל או הטבח בבית הספר היהודי בטולוז. המטרה הסופית היא לגרום למלחמת אזרחים באירופה.

לפני מספר חודשים, אמר לי הרב אברהם וייל מטולוז על הפיגוע שהיה בעירו: "מתחיל לחלחל לצרפתים, שבנו את הארץ הזאת, שזה כבר לא בהכרח הבית שלהם. במהירות הם מוצאים עצמם כמיעוט ואין להם קול. אני מקווה שהמעשים האלה יפתחו את העיניים של הקהילה כולה".
הנשיא וראש הממשלה יכולים להכריז כל מיני הכרזות על איך הצדק ינצח ואיך הממשלה תילחם בטרור, ואיך בסוף מבצעי הרצח יתפסו ויעמדו למשפט ואף יידונו לעונש מאסר ארוך, אבל מה יקרה אחר כך? זה ייפסק? לא. יבואו עוד אחריהם. 
לממשלת צרפת אין פתרון הולם, או שמסיבות פוליטיות הממשלה לא ממהרת ליישם פתרון כזה. אני חושש מהיום, שנראה קרוב, שבו נגיע לישראליזציה של צרפת בתחום הטרור - פיגוע ותגובה אוטומטית לאחריו. זה דבר שלא יעלה על הדעת בצרפת.

הכותב הוא עיתונאי צרפתי