נשיא קובה לשעבר, פידל קסטרו (88) מביע תמיכה בשיחות בין קובה לארצות הברית, כך נאמר בהצהרה שפרסם אתמול (שני). זהוי ההתייחסות הראשונה של השליט לשעבר מאז הכריזו שתי המדינות על חידוש היחסים הדיפלומטיים בחודש שעבר. 

עם זאת, הנשיא לשעבר לא הראה התלהבות גדולה מהמהלך של אחיו, הנשיא המכהן, ראול קסטרו. "אני לא בוטח במדיניות של ארצות הברית, ולא היה לי דין ודברים איתם. אבל זה לא אומר שאני דוחה פיתרון של שלום וסכסוך בינינו", אמר.

קסטרו הוסיף כי כל פיתרון של שלום לבעיות בין ארצות הברית לעמי אמריקה הלטינית צריך להתקבל על פי הנורמות הבינלאומיות. "תמיד נגן של שיתוף פעולה וידיות עם כל עמי העולם, בכללם יריבינו הפוליטיים", אמר.

וושינגטון והוואנה הודיעו חידוש היחסים לאחר 50 שנה של עוינות, שבשיאה היה העולם על סף מלחמה גרעינית במשבר הטילים ב-1962. 

הזרז לשינוי במדיניות הוא יציאתו לחופשי של אלן גרוס (65), שהיה כלוא בקובה במשך חמש שנים, ושוחרר אחרי משא ומתן חשאי שקיימו שתי המדינות בדרג הגבוה ביותר בשנה האחרונה. במקביל, בוצעה עסקת חילופי מרגלים, כאשר ארצות הברית שחררה שלושה קובנים שהיו עצורים בפלורידה בחשד לריגול מאז 2001, בעוד קובה שחררה אדם ששימש מקור של הביון האמריקאי וישב בכלא במשך יותר מעשרים שנה. 

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר בהכרזה על שינוי המדיניות כלפי האי השכן, כי 
הבידוד נגד קובה לא עבד, והגיע הזמן לגישה חדשה. "אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות יותר כדי לעזור לעם הקובני באמצעות הסכם עם הממשלה הקובנית", הוסיף.
פידל קסטרו עלה לשלטון בקובה ב-1959 לאחר המהפיכה, ופרש מהתפקיד לאחר 49 שנים - ב-2008 - לטובת אחיו, ראול,  בשל מצבו הבריאותי.