כארבע שנים לאחר ההדחה והחיסול של אביו הנשיא לשעבר מועמר קדאפי, גזר היום (שלישי) בית משפט בטריפולי עונש מוות בירייה על בנו סיף אל-איסלאם קדאפי, בהיעדרו.



בנוסף נגזר עונש מוות על שמונה נאשמים אחרים מבכירי המשטר הקודם, בשל פשעים שביצעו במהלך ההתקוממות ב-2011. בנידונים למוות ראש המודיעין במשטר הרודן לשעבר, עבדאללה סנוסי, וראש הממשלה לשעבר אל-בגדדי אל-מחמודי.



37 האנשים שהועמדו לדין הואשמו בפשעים הכוללים רצח ומעורבות בהסתה לאונס בהתקוממות. סיף אל-איסלאם נידון בהיעדרו, מאחר והוא מוחזק על ידי אנשי מיליציות בעיירה זינטן שבדרום מערב המדינה. המיליציה, אחת מרבות שגורמות לקרע עמוק במדינה השסועה, מסרבת להסגיר את סיף אל-איסלאם, שאצבעות ידיו נחתכו על ידי לוחמי מיליציה ב-2011 מאחר והוא איים באמצעותן על המורדים, בעת שהיה בדרכו לניז'ר.



מועצת זכויות האדם של האו"ם הביעה "דאגה עמוקה" מגזרי הדין, כיוון שהם "לא עומדים בקריטריונים של הצדק הבינלאומי". ברקע עמד גם סכסוך עם בית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג לגבי סמכות השיפוט על קדאיפי הבן.



שמו של אל-איסלאם, שנחשב לאכזרי בין בניו של קדאפי האב, נקשר בין השאר עם דוגמניות צמרת וגם עם השחקנית הישראלית אורלי ויינרמן - שהכחישה שקיימה עמו רומן.