רופא מקומי בשטוקהולם, שוודיה הואשם כי חטף, אנס וכלא אשה במרתף בביתו במשך לפחות שבוע. התובע הכללי של שוודיה מסר כי האדם בן ה-38 חשוד בסימום האשה במרכז שטוקהולם ב-12 בספטמבר 2015, ובכך שלאחר מכן אנס אותה והעבירה לנכס ברשותו בדרום שוודיה, שם כלא אותה במרתף למשך שבוע. התובע, פיטר קליסון, אמר כי "האדם הזה מואשם בכך שסימם אשה בשטוקהולם, אנס אותה בזמן שהיתה מחוסרת הכרה או ישנה, וחטף אותה לביתו ליד קריסטיאנסטאד, סקאן שם החזיקה במרתף שאותו בנה במשך חמש השנים האחרונות".
לפי דיווחים שונים בתקשורת השוודית, הרופא השתמש בתותים שהכילו חומר מרדים על מנת לעלף את האשה, לפני שהניח אותה בכיסא גלגלים והסיעה לביתו שבדרום שוודיה. תמונות מהחקירה הראשונית מראים את הגבר חובש מסכות שונות על מנת להסתיר עצמו בזמן הנסיעה לביתו, שארכה 520 ק"מ משטוקהולם.

אילץ אותה ליטול גלולה למניעת הריון


במשך שבוע, אנס הרופא את האישה כמה פעמים, תוך שהוא מאלץ אותה ליטול גלולה למניעת הריון. עוד מצאו החוקרים כי הרופא נטל ממנה בדיקות דם ודגימות מאיבר המין שלה, על מנת לוודא שאינה נשאית של מחלת מין. חמישה ימים אחרי שחטף אותה, נסע הרופא לביתה של האישה בשטוקהולם כדי להביא לה בגדים וציוד אישי. כשהגיע לדירתה, גילה כי המשטרה היתה במקום, וכי השבויה שלו הוכרזה כנעדרת.
 
לפי התובע הכללי, האיש בילה כמה שנים בבניית המרתף, החסין בפני אור ורעש ובו שתי דלתות ביטחון. לפי דיווחים בתקשורת מקומית, המקרה נודע כאשר החשוד, יחד עם האשה, נכנס לתחנת משטרה בשטוקהולם ב-18 בספטמבר 2015, לאחר שהאשה דווחה כנעדרת. על פי הדיווחים, החשוד רצה שהאשה תאשר למשטרה שמצבה טוב והיא אינה נעדרת, ושוהה עמו מרצונה החופשי. כאשר המשטרה לקחה את האשה הצדה, היא חשפה בפניהם שהיא מוחזקת על ידו בכוח.
המניע לחטיפה ולכליאה, לדברי האיש, הוא שרצה שהאשה "תהפוך לחברה" שלו, וכי מטרתו היתה לכלוא אותה בביתו למשך "כמה שנים", הוסיף התובע קליסון. האיש הודה בכל האישומים מלבד האישום באונס. משפטו צפוי להתחיל בשטוקהולם ב-25 בינואר.