13 בני אדם מצאו היום את מותם שמסוק בו היו התרסק (שישי) ליד עיר הנמל ברגן שבמערב נורבגיה. לאחר פעולות החילוץ שנמשכו מספר שעות, במהלכן לא היה ברור מה עלה בגורלם של הנוסעים, נמשו מהמים 13 הנוסעים כשהם ללא רוח חיים. הגופות אותרו ע"י שירותי החירום של המדינה שהוזעקו למקום.

תחילה אותרו רק 11 נוסעים ושירותי החירום סרקו אחר שני הנוסעים הנוספים שהוגדרו כנעדרים. כשעה לאחר מכן הם אותרו כשגם הם ללא רוח חיים. לפי דובר מרכז ההצלה בנורבגיה, בין הנוסעים היו אזרחית בריטניה ותיירת נוספת בעלת אזרחות איטלקית. שאר הנוסעים הינם מקומיים.  

 

בעיות בתיבת ההילוכים


עדי ראייה שהיו בזירה דיווחו עם ההתרסקות כי ראו אנשים במים וגורמי ההצלה שהגיעו למקום סיפרו לתקשורת המקומית כי כלי התעופה נהרס כליל. צילומים מהזירה הראו עשן סמיך שהיתמר מאיים קטנים וסלעיים. הדיווחים אודות נפילת המסוק הגיעו לסוכנות הידיעות רויטרס ע"י עיתונאים מקומיים שציטטו את גורמי המשטרה במדינה. העיתון הנורבגי אפטונבלדט דיווח שהמסוק היה בדרכו לשדה נפט בעת האירוע. 

המטוס שהתרסק הינו מדגם "יורוקופטר" (Eurocopter), ששייך לחברת בת של "איירבוס". רשות התעופה האזרחית במדינה מסרה כי מדובר בדגם שתועדו בו בשנת 2012 בעיות בתיבת ההילוכים הראשית, אך טרם ברור האם זו הסיבה להתרסקות. 

לאחר האירוע הודיעה רשות התעופה האזרחית הבריטית כי היא משעה את הטיסות של מסוקי "פומה סופר איירבוס", דגם זהה למסוק שהתרסק בנורבגיה.