"הצבנו שלושה תנאים וקיבלנו אותם", כך התגאה הערב (שני) נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, בתום סעודת האיפטאר שנערכה בארמון הנשיאות באנקרה, בהתייחסות פומבית ראשונה להסכם בין ישראל לטורקיה.



לדברי ארדואן, אנקרה השיגה את כל הדרישות שהציבה במסגרת המשא ומתן עם ישראל: "הראשונה הייתה התנצלות על אירועי המרמרה, כשנתניהו התנצל לגביה ב-2013, פיצויים למשפחות הקורבנות והקלת המצור על עזה כדי לשפר את חיי הפלסטינים. את כל התנאים קיבלנו", הדגיש ארדואן והוסיף, עם זה, כי יורגש שיפור ביחסים הכלכליים עם ישראל לאחר השגת ההסכם בין שתי המדינות.



נשיא טורקיה הוסיף עוד, כי ספינה ועליה 14 אלף טונות של מוצרי מזון, ביגוד, תרופות וחומרי בנייה תצא מנמל מרסין בדרום טורקיה ביום שישי, ואמורה להגיע לתושבי הרצועה לפני חג אל-פיטר שיחול באמצע השבוע הבא. "נבנה קווי חשמל, נספק מים, מזון וסיוע רפואי לעזה", אמר. "במקביל, טורקיה תקדם את בניית אזור התעשייה בג'נין".
 

בעניין המצב בהר הבית אמר ארדואן: "נמשיך להתנגד לפעילות הלא חוקית של ישראל במסגד אל-אקצה בירושלים. נפעל בכל דרך אפשרית כדי להגן על אחינו הפלסטינים". מוקדם יותר, גינתה ממשלת ירדן את מה שכינתה "ההתפרצות של המתנחלים וכוחות הביטחון הישראלים אל מסגד אל-אקצה".