בעקבות הפיגועים במדינה: מנואל ואלס, ראש ממשלת צרפת אמר היום (שישי) כי הוא שוקל לאסור באופן זמני מימון זר של מסגדים, לאחר רצף של התקפות בארצו שבוצעו על ידי ג'יהאדיסטים. ואלס הודה בראיון לעיתון היומי "לה מונד" כי זה היה כישלון שהמחבלים שתקפו כנסייה והרגו כומר מוקדם יותר השבוע תוך שהם מתעדים את המעשה, היו במאסר לפני כן ושוחררו עם תום ההליכים.



ואלס ושר הפנים, ברנרד קזנוב, מצויים תחת אש בשל כישלונותיהם לשמור על ביטחון האזרחים בצרפת, לאחר שלא הצליחו למנוע שלושה פיגועים גדולים במדינה במהלך השנה וחצי האחרונות. העובדה שאחד ממבצעי הרצח בכנסייה, אדל קרמיצ'ה, בן 19, המתין למשפט באשמת קשירת קשר לטרור היה מצויד בתג אלקטרוני פירושה שמערכת המשפט צריכה להתייחס לכל מקרה באופן נפרד, אמר ואלס.



ז'ק המל, הכומר שנרצח בפיגוע והכנסייה בעיר סנט אטיין דו רובריי. צילום מסך
ז'ק המל, הכומר שנרצח בפיגוע והכנסייה בעיר סנט אטיין דו רובריי. צילום מסך



עם זאת, ראש הממשלה הדגיש כי השופטים במקרה זה אינם אחראים למעשה הטרור שאירע בכנסיה בעיר סנט אטיין דו רובריי. עוד אמר ראש ממשלת צרפת, כי המדינה צריכה "להמציא מערכת יחסים חדשים עם האסלאם".



כזכור, שני מחבלים חמושים בסכינים נכנסו ביום שלישי לכנסייה בחבל נורמנדי שבצפון המדינה ובזמן המיסה היומית תפסו מספר בני ערובה ושיספו את גרונו של הכומר, בן 86. כוחות היחידה ללוחמה בטרור, שהוזעקו למקום, חיסלו את המחבלים כשאלה יצאו החוצה מן הכנסייה. עוד דווח, כי אחת הנזירות שהייתה בכנסייה, הצליחה להימלט מהמקום והיא זו שהזעיקה את כוחות הביטחון.



דאעש לקח אחריות על הפיגוע ובהודעה שפרסם הארגון נמסר כי "מבצעי הפיגוע בכנסייה בנורמנדי הם חיילי המדינה האסלאמית וביצעו את הפיגוע מתוך היענות לקריאות לפגוע במדינות הקואליציה הצלבניות". אחד המחבלים בפיגוע היה מוכר לרשויות – כך מסר גורם ביטחוני לעיתון "לה פיגרו". לדברי הגורם, המחבל נעצר על ידי הרשויות בטורקיה בחשד לפעילות טרור. הוא נאסר בשנת 2015, אולם בחודש מרץ האחרון הועבר למעצר בית עם צמיד אלקטרוני.