קיילה מולר היא אולי אחת האסירות המפורסמות ביותר שהיו בידי דאעש. השמועות לגביה היו רבות: שהפכה להיות שפחה של מנהיג הארגון, אבו באקר אל בגדדי, שעברה התעללות מינית ופיזית, ולבסוף שנהרגה בהפצצה אמריקאית. אבל כעת, ככל שהזמן עובר, מתברר כי עימות אחד שלה היה דרמטי במיוחד, והוא כלל מישהו מערבי אחר - ג'ון הג'יהאדיסט.



על פי העדויות החדשות שהגיעו לארצות הברית, קיילה עמדה יותר מפעם אחת מול ג'ון, ולא חששה להגיד לו את מה שהיא חושבת. קיילה נרצחה בשנה שעברה, כשהיא בת 26. אסירים לשעבר שהוחזקו ביחד איתה והצליחו לשרוד, סיפרו ל-ABC ניוז כי מולר סבלה במשך חודשים מההתעללות. למרות זאת, מולר נעמדה בכל פעם מול ג'ון ואמרה לו כי היא אינה מוכנה לשנות את דתה ואת אמונתה בזמן השבי, גם כשזה זיכה אותה במכות קשות.



את הדברים אמר דניאל רייא, צלם דני, שתיאר בפירוט את גבורתה של קיילה: "אחד מהשובים אמר 'זאת קיילה והיא הרבה יותר חזקה מכם, בניגוד אליכם, היא מחזיקה מעמד והיא הרבה יותר חכמה מכם, היא המירה את דתה לאסלאם'. באותו הרגע, קיילה אמרה: 'לא, דווקא לא'. אני לא יודע איך היא העזה להגיד את זה. כולם התרשמו מהכוח שהיא הראתה מולנו". מולר הוחזקה במשך 18 חודשים בשבי לפני שנרצחה. דאעש טענו כי היא נרצחה במהלך התקפה אוירית של ירדן בפברואר 2015, אך נסיבות מותה נשארו בגדר תעלומה.

ג'ון הג'יהאדיסט עם מייק סוטולוף. צילום: רויטרס
ג'ון הג'יהאדיסט עם מייק סוטולוף. צילום: רויטרס


פיליפינים: שמונה אסירים המזוהים עם דאעש הוברחו מהכלא


בתוך כך, מבצע שחרור צבאי יוצא דופן של חברי הארגון התרחש בשעות הלילה בפיליפינים. שמונה אסירים שמזוהים עם הארגון הקיצוני מאוטה במדינה, שוחררו במבצע מהכלא בו הוחזקו, לאחר ש-20 מחברי הארגון, חמושים היטב, פרצו לבית הכלא, השתלטו וניטרלו את השומרים, ושחררו לחופשי את חבריהם ועוד כ-15 אסירים נוספים.



הכלא, שנמצא בדרום הפליפינים, נמצא בפרובינציית לאנאו דל סור, בעיר מאראווי. האירוע התרחש לפני שהלילה ירד, לוחמי הארגון, כנראה בעזרת מידע מוקדם, ניטרלו את השומרים וחילצו את השמונה, שנמצאים בכלא עם אישומים חמורים כמו רצח וגם סחר בסמים קשים. הקבוצה עצמה נחשבת לכזאת שהחלה לקחת על עצמה את השימוש בדרכים של דאעש, כולל אירוע בו ערפו ראש של חייל ואף הרגו מספר בני ערובה, כשהלבישו אותם בבגדים כתומים.