תגלית מזעזעת במינכן. בגלי צה"ל דווח הבוקר (רביעי) כי במהלך בניה במכון המחקר "מקס פלאנק" בעיר הגרמנית, נתגלו עשרות מוחות וחלקי מוחות של קורבנות ניסויים שביצעו הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה על ילדים, חולי נפש ונכים בשואה. 



מכון "מקס פלאנק", שהוקם על ידי הקייזר וילהלם השני, היה מקושר לתיאוריות הנאציות בנוגע להשבחת הגזע. במהלך המלחמה, קיבל המכון באופן קבוע חלקי גופות מנאצים רבים, בהם ד"ר יוזף מנגלה הידוע לשמצה. 



על פי הדיווח, ביד ושם לא היו מודעים לשאריות שאוחסנו במכון הגרמני. ועדת חקירה שהוקמה כדי לבחון את הממצאים, מנסה לזהות את הקורבנות, משימה שעלולה להימשך חודשים רבים. כמו במקרים דומים בעבר, גם הפעם הכוונה היא לשרוף את השאריות בקבר אחים. 



במכון עצמו חשבו כי כל הדגימות שנלקחו מקורבנות הנאצים אותרו ונקברו כבר בשנות ה-90 של המאה הקודמת. עוד נמסר, כי הדגימות נמצאו קשורות לרופא ומדען המוח יוליוס האלוורדן, שהיה ראש המחלקה לחקר המחלות התוקפות את מערכת העצבים במכון הקייזר וילהלם לחקר המוח ב-1938.



בגלי צה"ל ציטטו את תגובת המכון: "אנו מתביישים בממצאים האלה והמומים מכך שהם היו בארכיון שלנו. אנחנו נעדכן את הציבור בכל מידע נוסף שיהיה על מנת שהשקיפות בנושא תהיה מלאה".