לי קיום-סיום בת ה-92 חיכתה 68 לרגע בו תפגוש את בנה, סאנג צ'ול, לאחר שהשניים הופרדו כשהיה בן ארבע במהלך מלחמת קוריאה והם נלכדו משני צדדיה של המדינה המחולקת. היום היא זכתה סוף סוף להגשים את משאלתה, לאחר שקוריאה הצפונית אפשרה לכמה עשרות משפחות להתאחד בשטחה. כשראתה את בנה, היום בן כבר בן 72, היא קראה בשמו ונפלה בזרועותיו, ככל הנראה בפעם האחרונה בחייה. אל האיחוד המשפחתי המרגש הצטרפו גם שתי בנותיה של קיום-סיום, שגדלו עמה בקוריאה הדרומית.

משפחתה של קיום-סיום היא אחת מ-89 משפחות ברות מזל שזכו לראות את קרוביהן, מתוך 57,000 בקשות שהוגשו. המפגשים קרו בזכות הסכם בין מנהיגי קוריאה הדרומית והצפונית במהלך הפסגה ההיסטורית ביניהם שנערכה בתחילת השנה. לאחר רגע המפגש סוחט הדמעות בין השניים, הראה סנג צ'ול לאמו תמונות של בעלה, שהיה עמו כאשר הופרדו ונפטר מאז. "זה תמונה של אבא", אמר לה והחל לבכות.   

קיום-סיום עם בנה, לראשונה מזה 68 שנים. צילום: רויטרס

 
"משפחתי בקוריאה הצפונית לא חיה זמן רב, ולכן התפללתי לבריאות בני", אמרה קיום-סיום ל-CNN. לפני שפגשה בו, סיפרה כי היא לחוצה מהמפגש הצפוי לה, שכן היא מכירה את בנה רק כילד קטן ולא ידעה כיצד תוכל להדביק פער של חיים שלמים. אולם, כשראתה אותו, השניים התחבקו בחוזקה וללא כל היסוסים, ופרצו שניהם בדמעות. במשך כל המפגש ביניהם הם לא הרפו ידיים.

זהו רק מקרה אחד מתוך עשרות המפגשים האחרים שהתכנסו במלון הנופש האנואה הממוקם בסוקצ'ו, מדרום לאזור המפורז המפריד בין שתי הקוריאות. למשפחות שהגיעו מקוריאה הדרומית נאמר להמנע מלומר כל דבר שייחשב לבלתי רגיש כלפיי הצד השני של המדינה. במלון עצמו זכו המשפחות להצטלם, לראשונה מזה עשרות שנים, לתמונה משותפת שמוסגרה וניתנה להם במתנה. 

"אני שותף באופן מלא עם אכזבתם של אלו שלא נבחרו להתאחד עם משפחתם, ואני פועל מול שותפיי בקוריאה הצפונית למצוא עבורם פתרון אחר. מספר גדול של אנשים ממתינים", אמר נשיא קוריאה הדרומים פארק יונג סו, נשיא הצלב האדום הדרום קוריאני. "דמיינו לעצמכם 73 שנים מבלי לדעת האם בני המשפחה שלכם עדיין בחיים או שהם נפטרו, בלי שיש מהם חדשות בכלל. זו טרגדיה אנושית שאין להעלות על הדעת"

איחוד משפחות מרגש בקוריאה הצפונית והדרומית. צילום: רויטרס
 
נעה אברהמי, מומחית לקוריאה המתגוררת בסיאול, הסבירה בכאן ב' כי "יותר נכון לקרוא לזה מפגש משפחות ולא איחוד משפחות. בכל יום נפגשים פעמיים עם הקרובים שלהם, ולאחר שלושה ימים הם שוב מתנתקים לנצח. זה מפגש סוחט דמעות. מדובר באחים שהופרדו זה מזה וזוכים לראות את אותו קרוב משפחה לאחר 80 שנה לפעמים. זה עצוב נורא".
מלבד זאת, ציינה כי "הסוכנים הצפון קוריאנים מסתובבים ומשגיחים שאזרחי המדינה לא יפלטו סודות, או ידברו על דברים שאין לדבר עליהם".

איחוד משפחות מרגש בקוריאה הצפונית והדרומית. צילום: רויטרס
 
באופן דומה, ד"ר אלון לבקוביץ', אמר כי "זה עצוב בעיקר כי זה חד פעמי. יש כאן עוד מחווה של התקרבות בין שתי המדינות. אנחנו מתקרבים לקראת ספטמבר, אז תתקיים פגישת פסגה נוספת בין מנהיגי המדינות בפיונגיאנג. מדובר בצעד סמלי. הצפון קוריאנים מתעקשים לסיום המלחמה בין המדינות
וארה"ב, והאמריקאים מתנים את זה בפירוק המדינה מנשקה הגרעיני".
 
איחוד משפחות מרגש בקוריאה הצפונית והדרומית. צילום: רויטרס