מחאה נגד דונלד טראמפ, אחד מהמועמדים הרפובליקנים לנשיאות ארצות הברית, הפכה לאירוע אלים. עשרות בני אדם יצאו לרחובות אתמול (חמישי) בלילה להפגין מחוץ לעצרת בה נאם איש העסקים. הם חסמו צומת מרכזי ובעוד השוטרים פעלו לפיזור ההפגנה המוחים הרסו ניידת משטרה שחנתה במקום. הם שברו את החלון האחורי, בעטו בדלתות והספיקו גם לקפוץ על הניידת עד שהשוטרים השתלטו על האירוע. לפי הודעת משטרה רשמית, כ-20 בני אדם נעצרו. 





האווירה האלימה המשיכה כאשר הקהל שהתאסף ברחוב קיללו את תומכי טראמפ שעזבו את העצרת. באזור התרחשו מספר קטטות כשבאחת החמורות מבינהן מתנגד טראמפ החטיף אגרוף לאחד מתומכי המתמודד. 



בצד אירועי האלימות, מפגינים אחרים מחו באופן מתון יותר, החזיקו דגלים מקסיקנים וצעדו ברחוב. רוחליו בנואלוס, סטודנט בן 26, נשא שלט בו נכתב "חופש! לא הגירה" וסיפר ל-CNN כי הוא מתנגד ל"אג'נדה הלאומנית של טראמפ, שמפלגת אנשים ומלאה בשנאה לזולת". עוד אמר כי האלימות בהפגנה "היא סימפטום של נאומי השנאה". קייטי ברייזרב ה-26 ציינה כי היא חושבת "שלאנשים נמאס מנאומי השנאה".





טראמפ הוא המתמודד השנוי במחלוקת ביותר הרצים לנשיאות. בעוד בתחילת הקמפיין הוא נתפס כדמות קיקיונית, בהמשך הוא החל לצבור עוד ועוד כוח כאשר רק ביום שלישי האחרון הצליח לזכות בפריימריז שהתרחשו בחמש מדינות במה שכונה "הסופרטיוזדיי השני". את נאום הזכייה שלו הוא ניצל על מנת להתכתש עם המועמדת המובילה במחנה הדמוקרטי, הילרי קלינטון. הוא אמר כי "היום אנחנו בתיקו מול הילרי, אבל ננצח אותה. תזכרו את זה". בהמשך הוסיף כי "הדבר היחיד שיש לה הוא הכרטיס הנשי, ונשים בכלל לא אוהבות אותה". בנאומה קלינטון התייחסה ל"אישום" הזה, שטראמפ העלה בעבר: "אם מאבק למען נשים זה 'לשחק על קלף האישה', אני במשחק".