ארסנל עלתה הערב (שני) לחצי גמר הגביע האנגלי אחרי ניצחון 1:2 יוקרתי באולד טראפורד על מנצ'סטר יונייטד.
הייתה זו הפעם הראשונה אחרי שמונה שנים שארסן ונגר חוזר מביתם של השדים האדומים עם ידו על העליונה, והמסע שלו לעבר זכייה שנייה ברציפות במפעל העתיק נשאר בחיים. והאמת, היה גם מי שצפה את התוצאה והדרך כמעט במדויק - פירס מורגן כמובן, שגם איים שאם ארסנל תפסיד הוא ישתמש ב"כיסא החשמלי".
עם כל הכבוד לתותחנים, השדים האדומים יכולים בעיקר להאשים את עצמם בהפסד. לאחר 62 דקות די שקולות, כשהתוצאה 1:1, אנטוניו ולנסיה "בישל" לדני וולבק את שער הניצחון אחרי שהחזיר כדור נוראי אחורה לדויד דה חאה, עליו השתלט בקלות אקס יונייטד שכל שנותר לו הוא לגלגל פנימה מול שער חשוף.

המקומיים ניסו ללחוץ והגיעו למספר הזדמנויות, אך בדקה ה-76 נתנו לעצמם עוד מכה אנושה. הפעם היה זה תורו של אנחל די מאריה לאבד את הראש. הארגנטינאי, שהיה דווקא לא רע עד אותו רגע, ניסה לסחוט עבירה וצלל. השופט, מייקל אוליבר, לא היסס והוציא לו צהוב. די מאריה סירב לקבל את הגזירה, תפס את חולצתו של השופט ומיד ראה את הצהוב השני.
שתי היריבות הוותיקות, שהן שיאניות הזכיות במפעל (11 כ"א), עוד ימשיכו להיאבק על מקום ברביעייה הראשונה וכרטיס לליגת האלופות. אך בעוד יונייטד תסיים בוודאות עוד שנה ללא תואר, ארסנל יכולה לעקוף את השדים האדומים בטבלת הזכיות והיא רחוקה שני ניצחונות מהנפה ה-12 שלה.
והחדשות הטובות מבחינת התותחנים לא הסתיימו כאן. בהגרלה שנערכה בסמוך לשריקת הסיום נקבעו המשחקים הצפויים לחצי הגמר, כאשר שתי הגדולות שעדיין נותרו - ארסנל וליברפול (לה משחק חוזר מול בלקבורן ברבע הגמר) - נמנעו ממפגש אחת עם השנייה. כדי להגיע לגמר יצטרך ונגר לגבור על המנצחת בין ברדפורד לרדינג, בעוד ליברפול/בלקבורן יפגשו את אסטון וילה
מהלך המשחק:
דקה 13: קרן ליונייטד יוצרת קצת ערבוביה מחוץ לרחבה. בסיום סמולינג משאיר כדור מצוין לפלאיני ברחבה, אבל הבלגי לא משתלט טוב ומבזבז את ההזדמנות. 
דקה 20: די מאריה חותך מצד שמאל לכיוון המרכז ומאתר את פלאיני ברחבה. הבלגי משתלט יפה ומוריד ליאנג שמגיע מאחוריו, אך האנגלי נאלץ להתמתח ובועט חזק ולשמיים.
דקה 26, 0:1 ארסנל: אלכס אוקסלייד צ'מברליין חדר יפה לרחבה מצד ימין, עבר כמה שחקנים והשאיר כדור מצוין לנ'אצו מונריאל. המגן נותר לבד מול דה חאה ובעט מדויק לפינה השמאלית הקרובה.
דקה 29, 1:1: די מאריה שוב חתך מאגף ימין לכיוון המרכז, הרים כדור נהדר לרוני ברחבה. הקפטן נגח חזק לרשת.
דקה 31: דקה אחרי שספק הוכשל ברחבה, וולבק מקבל כדור רוחב מצוין 6 מטרים מהשער. אקס יונייטד עולה טוב אבל הנגיחה לא מספיק חזקה ודה חאה לוקח.
דקה 43: ולנסיה מוצא את די מאריה חודר לרחבה בכדור ארוך נהדר. הארגנטינאי משתלט לא רע ומנסה בעיטה מזווית לא קלה עם רגל ימין החלשה. שצ'סני לא מתקשה לעצור.
דקה 44: כדור חופשי של קאזורלה מ-25 מטרים הולך מדויק אבל לא מספיק חזק. כדי להכניע את דה חאה צריך יותר מזה.
דקה 45: פלאיני מתקדם ללא מפריע לעבר הרחבה ומ-17 מטרים בועט עם רגל שמאל כדור לא חזק ושטוח. שצ'סני לוקח.
דקה 53: קאסורלה חוטף כדור ופורץ קדימה. הספרדי מוסר לסאנצ'ס, שמנסה לבעוט מ-17 מטרים. הכדור פוגע באנטוניו ולנסיה, מאבד עוצמה ומרחף כך שדה תופס בקלות.
דקה 61: פלאיני מוצא את די מאריה שמשתלט יפה ובועט על סף הרחבה שטוח אך לא מדויק.
דקה 62, 1:2 ארסנל: אנטוניו ולנסיה מחזיר כדור נוראי לכיוון דה חאה. דני וולבק מגיע בקלות לפני השוער, בנגיעה הראשונה עוקף את הספרדי ומול הרשת החשופה מגלגל פנימה.
דקה 65: קרן קצרה של די מאריה, קאריק מוסיף נגיעה רכה והכדור מגיע עם הרבה עוצמה לסמולינג שנמצא חמישה מטרים מהשער. הבלם מנסה לדחוק פנימה אך מתקשה והבעיטה הולכת גבוה ולא מדויק.
דקה 68: יאנג פורץ באגף שמאל ומגביה לרחבה. פלאיני מגיע ראשון, נוגח נמוך לפינה השמאלית הקרובה, אך הניסיון לא מספיק חזק.
דקה 74: משחק צירופים יפה של ארסנל מסתיים בהקשתה של סאנצ'ס לעבר קאסורלה. הספרדי בועט מהאוויר מ-8 מטרים כדור טוב לפינה, אבל דה חאה מתמתח נהדר ועוצר נפלא.
דקה 76, יונייטד בעשרה שחקנים: די מאריה שוב חותך מצד ימין למרכז, רמזי נוגע בו קלות עם ידו והארגנטינאי צונח לרצפה. השופט מוציא לו צהוב על התחזות, די מאריה כועס ומושך את חולצתו את אוליבר, שלא מוחל ושולף לו מיד צהוב שני ואדום.
דקה 90+4: יונייטד מנסה ללחוץ וארסנל יכולה לעקוץ בצד השני. אוזיל מסתובב ברחבה, משאיר כדור טוב לסאנצ'ס שמתקדם בצד שמאל ובועט עם לפינה הרחוקה, אך דה חאה שוב במקום.
הרכבים:
מנצ'סטר יונייטד: דה חאה, ולנסיה, סמולינג, רוחו (יאנוזאי 73), שואו (ג'ונס 46), בלינד, הררה (קאריק 46), פלאיני, די מאריה (הורחק, 76), יאנג, רוני
ארסנל: שצ'זני, ביירין (צ'יימברס 66), מרטסאקר, קוסיילני, מונריאל, קסורלה, קוקלן, אוקסלייד צ'מברליין (רמזי 51), סאנצ'ס, אוזיל, וולבק (ז'ירו 74)