עוד סמל ענק בכדורגל עוזב את הקבוצה שלו הקיץ. אחרי סטיבן ג'רארד ואנדראה פירלו גם איקר קסיאס יעזוב לפורטו. לפי הדיווחים הבוקר (שלישי) העסקה סגורה מבחינת קסיאס שאמר כן לקבוצה הפורטוגלית. כך לפחות מדווח העיתון 'אס'.

הוא הסכים לעבור לאחר ששוכנע על ידי מאמנה הספרדי של פורטו ז'ולאן לופטגי. "העתיד של קסיאס בריאל מדריד נראה מרוחק יותר ויותר, אבל הוא יצטרך להתרחק רק 559 קילומטרים מסנטיאגו ברנבאו", כתב העיתון.
הטלוויזיה הספרדית הרשמית TVE היא זו שפרסמה אתמול את הסיפור לראשונה. הבלאנקוס עדיין לא סיכמו עם פורטו את תנאי ההעברה, אבל בגדול לופטגי סגר את הנושא מול קסיאס עצמו. הוא ישחק בפורטו עם כריסטיאן טיו מברצלונה וחלוץ אתלטיקו מדריד אדריאן לופס.

קסיאס היה רוצה להישאר בריאל מדריד, אבל מבין שדויד דה חאה יהיה השוער הראשון ואילו רפא בניטס שוחח עם השוער השני קיילור נבאס והודיע לו שהוא נשאר, כך שמישהו צריך ללכת. המטרה של השוער לסגור את העסקה תוך שלושה ימים, משום שביום שישי יתחיל כל הצוות של רפא בניטס לעבוד בואלדיבבס.
סוכנו של קסיאס, קרלו קוטרופיה, סיכם את פרטי העברתו עם פורטו בשבת ואמר: "פורטו מעוניינת בשוער והוא מעונין בפורטו". הוא אמור לחתום לשנתיים עם אופציה לשנה נוספת. ההצעה הוגשה רשמית למשרדי ריאל מדריד ולשחקן. הפרטים בין שתי הקבוצות עדיין לא סוכמו ונראה שאבן הנגף, אם תהיה כזאת, היא המשכורת של השחקן. פורטו מוכנה לשלם 30 אחוז מתוך שכרו לשנה הבאה - 7.5 מיליון יורו. השכר יירד ל-7 מיליון עונה לאחר מכן. הקבוצה הפורטוגלית מצפה שריאל מדריד תשלם את שאר השכר.
בקרב מחנהו של קסיאס מקווים שסגן הנשיא חוסה אנחל סאנצ'ס יעמוד בדיבורו כשאמר בסיום העונה: "אם תהיה לנו הצעה רצינית על קסיאס נעזור לו לעזוב את מדריד". הבלאנקוס יבקשו כנראה מקסיאס לוותר על חלק מהשכר שלו לשנתיים הבאות - 14.5 מיליון יורו. אם קסיאס עצמו יסכים להורדה ההעברה תיסגר.
כריסטיאן טיו שחקן הכנף של ברצלונה הוא בעל המשכורת הגבוהה בפורטו עם שכר שנתי של 2.4 מיליון יורו בלבד, כך שקסיאס לא יקבל שכר גבוה בהרבה וייתכן שפורטו תשלם לו כמו ההצעה של רומא - 3 מיליון יורו לעונה.
פורטו זקוקה לשוער אחרי שפאביניו עבר לפנרבחצ'ה והשוער השני הלטון בקושי שיחק העונה בגלל פציעה בגיד אכילס. קסיאס שוכנע לעבור גם בגלל המרחק הקטן יחסית והעובדה שיוכל לראות את משפחתו בקלות. טיסה מאופורטו למדריד אורכת 45 דקות כמו טיסה פנימית בתוך ספרד. האוכל דומה והשפה לא תהווה בעיה. לשוער היה חשוב לשחק גם בליגת האלופות ופורטו בפנים.