את סיבוב שמינית גמר הגביע יפתח הדרבי הפתח-תקוואי באצטדיון המושבה, ושעתיים מאוחר יותר מכבי תל אביב תארח את הפועל אשקלון. חגיגת הגביע תימשך גם מחר בשלושה מגרשים, ותסתיים ביום חמישי עם מספר משחקים דומה.

 

 

בתוך האופוריה הגדולה ששררה בעיר אשקלון אחרי שהדיחה את בית"ר ירושלים מהפעל, הצהיר יו"ר הקבוצה איתן קסנטיני כי "גם את מכבי ת''א נעבור", אחרי שהגרלת משחקי שמינית הגמר זימנה לנציגת הליגה השלישית את אלופת המדינה, ומשלשום גם מוליכת ליגת העל.

 

אתמול כבר נשמע המאמן האשקלוני יובל נעים קצת אחרת: "ההבדלים בין הקבוצות גדולים מאוד ולפעמים ההרכב השני של מכבי טוב יותר מההרכב שמשחק. אם היינו מקבלים את הפועל ת"א או מכבי חיפה בבית אפשר היה לחלום".

 

אשקלון כבר חוותה בעבר גמר גביע אחד, שהסתיים באכזבה גדולה, כשהפסידה בפנדלים להפועל ת"א לפני שמונה שנים. לעומתה משתוקקת מכבי ת"א לשחזר את אחת מ-16 הזכיות השלה בגביע, שכן האחרונה שבהן הייתה לפני עשר שנים.

 

המאמן פאקו אייסטראן, שלא כהרגלו יש לומר, נשמע אתמול זהיר לקראת המשחק: "הם יצרו הרבה קשיים לבית"ר י-ם, אנחנו חייבים להגיע צנועים ולתת להם כבוד. אם לא נגיע מוכנים מנטלית, ואם לא נציג את היכולת הגבוהה שלנו, נהיה בבעיה", אמר הספרדי והוסיף: "עקבנו אחרי משחק הליגה שלהם בסוף השבוע. מדובר בקבוצה טובה עם שחקנים בעלי ניסיון בליגת העל. חייבים להיות זהירים".

 

הזדמנות עבורו לקבל דקות משחק. עדן בן בסט

 

למרות זאת ניתן היה להבין מהשלמת ההכנות למשחק ששחקני ההגנה קרלוס גארסיה ויואב זיו, הקשרים גל אלברמן ומהראן ראדי והחלוצים עדן בן בסט וברק יצחקי, ככל הנראה יקבלו דקות משחק רבות יותר מאלה שקיבלו לאחרונה בליגה.

 

קשר הפועל אשקלון שי רביבו, סיכם אתמול את ההכנות למשחק: "עבדנו קשה מאוד והתכוננו למשחק. המטרה שלנו היא לעלות ליגה, אבל כל שלב בגביע הוא בונוס. יש לנו הרבה מה להרוויח".

 

ממכבי ת"א נמסר כי 6,500 כרטיסים כבר נמכרו למשחק, כולל 1,300 שנקנו על ידי אוהדי הפועל אשקלון.

 

באצטדיון המושבה תקבע העולה הראשונה לשלב רבע הגמר בדרבי של אם המושבות. לכל אחת משתי הקבוצות יש שתי זכיות בגביע, והאחרונה שעשתה זאת הייתה הפועל לפני 23 שנים. מכבי פ"ת שיחקה בתחילת המילניום בגמר, אבל הובסה 3:0 על ידי מכבי ת"א.

 

בליגה זה נגמר עם ניצחון להפועל. והערב?

 

שתי הקבוצות העפילו לשמינית הגמר בדרך הקשה. מכבי חרקה שיניים בגבעת אולגה עד שניצחה 1-2, ואילו הפועל ניצחה באותה תוצאה את הפועל בני לוד מצמרת הליגה הלאומית. במכבי דאגו השבוע להזכיר להפועל שבעונה שעברה הם הודחו ע"י מעלות/תרשיחא בשמינית הגמר, ואילו הלוזונים הביסו אותם 0-8 בשלב רבע הגמר.

 

מחר תפגוש הפועל רעננה את הפועל ב''ש, הפועל ת"א את הפועל כפ''ס ומכבי חיפה תארח את קריית שמונה.