על הדשא, מה שקרה אתמול באצטדיון בנתניה הצליח להפתיע לא מעט חובבי כדורגל, כאשר מכבי נתניה גברה 0:2 על בית"ר ירושלים המידרדרת. אלא שהבוקר התעורר עולם הכדורגל לעוד יום של דו"ח משקיף ודו"ח שופט חמורים מאד בעקבות האירועים המכוערים שהתרחשו ביציע אוהדי בית"ר.


הקורבן העיקרי של הקהל מהבירה היה איאד אבו עביד (19), מגנה הימני של מכבי נתניה שמצא את עצמו תחת מבול של חפצים שנזרקו לעברו מהיציע ואף פגעו בו לא פעם. במהלך המשחק היה נראה כי המגן שהגיע בקיץ מטוברוק, נסער ונרגש מאוד מהאלימות שהופנתה כלפיו, אלא שבשיחה הבוקר עם אביו של השחקן, מוחמד, אומר האבא דברים לא פחות ממדהימים - פחות מ-24 שעות לאחר המשחק ובניגוד גמור להלך הרוח בתקשורת הספורט.

 

מוחמד, אני מניח שמעבר לניצחון הקבוצתי, ברמה האישית לא היה לכם פשוט אמש?

"ממש-ממש לא. תראה, זה כולה משחק כדורגל, זה מאחורינו וכבר שכחנו מזה לגמרי. מה היה פה בכלל? לא קרה כלום. כדורגל זה לטוב ולרע ואנחנו אנשים שפויים וזה כבר מאחורינו".

 

אתה רוצה לומר לי שאפשר לעבור בשתיקה על מה שקרה אתמול?

"בוודאי, למה מה קרה. מה בסך הכל קרה?".

 

אז אני אזכיר לך: קראו לו "מחבל", זרקו עליו כוסות שתיה וגם מצתים. זה לא מספיק?

"שטויות, פשוט שטויות במיץ. איאד זה השחקן הכי שפוי בליגה. גם אבי נמני ואיציק זוהר הגדולים ספגו דברים כאלה בלהט המשחק. לא כל בית"ר ירושלים התנהגו ככה. זה היה אולי 10% מהאוהדים שלהם. תאמין לי שאת אותן הקללות הוא ספג גם בעילוט מול אחי נצרת בגביע ובסכנין. למה צריך להיטפל לבית"ר?".

 

התגובה שלו בזמן ולאחר המשחק לא מתיישרת עם הדברים שלך. טענו שהילד רצה לרדת מהמגרש ושהזיל דמעה בסיום.

"הוא לא בכה חביבי, הילד חזק והילד ברוך השם יודע להתמודד. איאד גדל בנתניה, התחנך בנתניה ועודנו איש מנתניה. איאד מכיר את התקווה יותר מכל היהודים!"

עד כדי כך זה לא הפריע לך ואתם מתעלמים? אפילו המשקיף והשופט הגישו דו"ח חמור ביותר.

"זה לא הפריע לנו במידה כזאת. יותר מזה, אין לי שום טענה ובעיה עם אוהדי בית"ר - ההפך הוא הנכון. אתה רוצה שאני אגלה לך משהו?".

 

בוודאי.

"את שני המינויים שמגיעים לאיאד מהקבוצה נתנו לשני אוהדי בית"ר ירושלים חברים שלנו מפרדס חנה. הם אוהדים אמיתיים של בית"ר. אנחנו מדינה אחת ועם אחד. אנחנו חיים וחברים ביחד והכל בסדר. בלי בית"ר ירושלים ליגת העל לא שווה כלום - היא המעדן של הליגה הזאת".

 

נסיים בכך שאני אודה בפניך שהצלחת להפתיע אותי מאוד בגישה שלך לאירועים.

"ידידי, אותנו מעניין רק הניצחון של הקבוצה ושאיאד יתקדם וישתפר. לאיאד יש הרבה חברים מירושלים ולא צריך לקחת את זה יותר מדי רחוק. שיהיה בהצלחה לכולם".

 

מנגד, איאד אבו עביד פרסם בעמוד הפייסבוק שלו הודעת תודה לקהל של מכבי נתניה ולכל מי שתמך בו.