מכבי תל אביב תארח הערב (שלישי) באצטדיון בלומפילד בשלב שמינית גמר גביע המדינה את מובילת ליגה א', הפועל אשקלון. למרות הלהט של האוהדים, המאמן פאקו אייסטראן החליט לא לעלות הערב בהרכב החזק ביותר שלו. חואן פאבלו קולינאס, איתן טיבי, נוסא איגייבור, עדן בן בסט וערן זהבי ישבו על הספסל, שרן ייני, עומרי בן הרוש, דור מיכה וטל בן חיים יראו את המשחק מהיציע. 


למרות שההרכב השני יהיה על הדשא, מכבי תל אביב לא מזלזלת ביריבה שהדיחה בשלב הקודם את בית"ר ירושלים, כאשר הצוות המקצועי של פאקו ערך מעקב מצולם אחרי אשקלון במשחק הליגה נגד הפועל כפר שלם. במועדון מאמינים כי החלוקה בין השחקנים צריכה להיות שווה וגם כדורגלנים שלא זוכים לדקות בדרך כלל יכולים לתרום למטרות הקבוצה העונה. 

 

ככל הנראה הדרבי מול הפועל תל אביב בליגה בשבוע הבא הוא הסיבה שהמאמן יאפשר למספר שחקנים הסוחבים פציעות קלות עוד זמן התאוששות. 


הפועל אשקלון ומאמנה יובל נעים הורידו את רף הצפיות למשחק ולא יוצאים בהצהרות כמו לפני המפגש נגד בית"ר ירושלים. הקשר ברוך דגו, ששיחק במכבי תל אביב, אמר: "נפגוש את מוליכת הטבלה בליגת העל והיא הקבוצה הכי טובה בארץ. יחסי הכוחות ברורים והפועל אשקלון תגיע לבלומפילד עם אותן אנרגיות ושאפתנות כמו נגד בית"ר ירושלים". כ–2500 אוהדים הגיעו למפגש לתמוך בקבוצה.

מהלך המשחק:

 

דקה 2 - דגו הרים כדור חופשי, אסולין נגח פנימה מעמדת נבדל והשופט פסל את השער.

 

דקה 9 - מהרן ראדי עם ניסיון ראשון לצהובים. הקשר בועט כדור שטוח מ-18 מטרים, שחולף ליד הקורה.

 

דקה 21 - ראדי מרים כדור לרחבה, ברק יצחקי מנסה לכבוש במספרת אך הכדור יוצא לחוץ.

 

דקה 44 - אייבינדר הרים כדור לרחבה שהגיע לדור פרץ, אך הבלם, מארבעה מטרים, הצליח למצוא רק את גופו של השוער.


דקה 50 - קרן של ראדי מצאה את ראשו של גארסיה שהחליק לאחור ומארבעה מטרים בן רייכרט "הצליח" לנגוח מעל המשקוף.

 

דקה 51 - הרחקה לא טובה של הגנת מכבי יוצרת אירוע שהיה יכול להיות משמעותי להמשך. ברק לוי יוצא מהרחבה וכמעט נוגע בידו, אך ההילוך החוזר מוכיח אחרת.

 

דקה 57 - שון גולדברג הצעיר פרץ מצויין באגף שמאל ומצא את איינבינדר שמשמונה מטרים בעט מדוייק, אך לא מספיק חזק ובן שנן הדף בצורה טובה.

 

דקה 84, 0:1 למכבי ת"א - ראדי בהרמה מצוינת לרחבה, יצחקי מקבל כדור והפעם לא מחמיץ מול השער.

 

דקה 90 - אשקלון כמעט ומשווה. הרמה לרחבה מגיע לאיצרין שנוגח מקרוב, אך ברק לוי קולט.

 

 

הרכבים:

 

מכבי תל אביב: ברק לוי, יואב זיו, קרלוס גרסיה, דור פרץ, שון גולדברג, גל אלברמן, מהראן ראדי, בן רייכרט (זהבי, 62), ברק יצחקי (מרגוליס, 90+1), ברק בדש, דן איינבינדר (בן בסט, 71)

 

הפועל אשקלון: גליל בן שנן, חיים איצירן, יאיר אזולאי, טל מכלוף, אלירן דנין, קובי בן חמו, ברוך דגו, אוהד אדלשטיין, אסי בוזגלו, שי רביבו, ליאור אסולין